تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

چرا تلویزیون تی سی ال C745 انتخاب گیمرها است؟ صنعت گیمینگ به سرعت در حال پیشرفت است و کاربران بیشتری به بازی کردن روی آورده‌اند. این بازی‌ها اگر به صورت متعادل انجام شود جنبه‌های مثبتی مثل تقویت مهارت حل مسئله، همکاری در قالب یک تیم، تقویت حافظه، بهبود حال روحی و موارد دیگر را به همراه دارد.

هیچ چیز برای گیمرها بهتر از داشتن یک اتاق گیمینگ نیست که متناسب با سلیقه و نیازشان طراحی شده باشد. یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول‌های بازی بسیار اهمیت دارد، تلویزیون مناسب برای گیمینگ است که می‌تواند در تجربه هر چه بهتر بازی برای کاربر تاثیر به سزایی داشته باشد. هدف اصلی از تولید تلویزیون گیمینگ این است که گیمرها هنگام بازی، تصاویر را با کیفیت و بدون تاخیر مشاهده کنند.

برند تی سی ال به تازگی یک تلویزیون مناسب گیمینگ به بازار عرضه کرد. تلویزیون تی سی ال مدل C745 دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که لذت بازی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل این تلویزیون یک انتخاب ایده‌آل برای گیمرهاست. با این مطلب از وبلاگ تی سی ال همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

8 ویژگی‌ از تلویزیون که برای گیمرها مهم است

یک گیمر حرفه‌ای، همواره به دنبال تجربه‌ای جدید، هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز در بازی‌ها می‌گردد. اما چه چیزهایی باعث می‌شود یک بازی به چشم گیمر جذاب باشد؟ برای یک گیمر انتخاب تلویزیونی که جزئیات را دقیق‌تر نشان دهد، رنگ‌های زنده و با عمق بیشتر داشته باشد و کیفیت تصویر بالاتر باشد، مهم است. عواملی که در بازی اهمیت دارد شامل موارد زیر است:

1.گرافیک و طراحی در بازی و تلویزیون مناسب آن

گرافیک و طراحی بازی باید به گونه‌ای باشد که گیمر را درگیر کند. از جزئیات گرافیکی گرفته تا طراحی شخصیت‌ها، محیط‌ها و اشیاء، همه چیز باید هماهنگ و جذاب باشد. تلویزیون‌های مجهز به تکنولوژی Dolby Vision طیف وسیعی از رنگ‌ها را به صورت طبیعی و زنده به نمایش می‌گذارند.

2.کیفیت صدا و موسیقی

صداگذاری و موسیقی متن نقش مهمی در ایجاد جو و محیط بازی دارند. یک موسیقی یا صداگذاری خوب می‌تواند تجربه‌ی گیمر را دوچندان کند. صدا و موسیقی مناسب می‌تواند جو بازی را تقویت کند و باعث ایجاد احساسات مختلف در گیمر شود. اگر قصد ندارید از یک سیستم صوتی جداگانه استفاده کنید، کیفیت صدای تلویزیون نیز مهم است. تکنولوژی‌هایی مانند Dolby Atmos می‌توانند تجربه صوتی را بهبود بخشند.

3.زمان پاسخ‌دهی پایین (Low Input Lag)

نرخ تاخیر یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد تا تلویزیون بتواند تغییرات و دستوران را نمایش دهد. این معیار نشان‌دهنده تاخیر بین فشار دادن دکمه‌ای روی کنترلر و واکنش مربوطه در بازی است. زمان پاسخ‌دهی کمتر بهتر است.

4.نرخ نوسازی بالا (High Refresh Rate)

درواقع Refresh Rate تعداد دفعات بازسازی تصویر در هر ثانیه است که مانیتور قادر به اجرای آن است و هر چه رفرش ریت یک مانیتور بیشتر باشد، اشکالاتی مانند تار شدن صحنه در خلال حرکات سریع کمتر پیش می‌آید. یک نرخ نوسازی بالا (معمولا 120Hz یا بیشتر) باعث می‌شود تصاویر حرکتی بسیار روان‌تر نمایش داده شوند.

ویژگی‌های تلویزیون گیمینگ C745 تی سی ال

5.رزولوشن بالا با استفاده از تکنولوژی‌های جدید

رزولوشن‌های بالا مانند 4K باعث می‌شوند تصاویر با جزئیات بیشتری نمایش داده شوند. هرچقدر که تلویزیون رزولوشن بالاتری داشته باشد، پیکسل‌های بیشتری در هر اینچ قرار می‌گیرند و کیفیت افزایش پیدا می‌کند. اما توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از این ویژگی، کارت گرافیک شما نیز باید قادر به پشتیبانی از چنین رزولوشنی باشد.

6.رنگ‌های با کیفیت و پشتیبانی از HDR

تکنولوژی HDR باعث می‌شود رنگ‌ها و نورپردازی در بازی‌ها به شکل چشم‌گیری بهبود پیدا کنند. این موضوع نیز در لذت بازی کردن بسیار موثر است. تلویزیون‌های QLED بازه رنگی مورد نیاز برای نمایش کامل رنگ‌های محتوای HDR را فراهم می‌کنند.

7.دارای پورت‌های متعدد

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون دارای پورت‌های HDMI معتبر و جدید (مانند HDMI 2.1) است، به همراه سایر اتصالات مانند USB و DisplayPort که ممکن است نیاز داشته باشید. با توجه به استفاده‌های متعددی که از پورت‌ها می‌شود، هر چه پورت‌ها به روزتر باشند ارزش تلویزیون را افزایش می‌دهد و برای گیمینگ مناسب‌تر است.

8.وضعیت گیمینگ یا Game Mode

برخی تلویزیون‌ها دارای حالت‌های گیمینگ خاصی هستند که تنظیمات تصویر را بهینه‌سازی می‌کنند تا بهترین تجربه را ارائه دهند. زمانی که حالت بازی را در تلویزیون فعال کنید، این حالت تمامی یا قسمتی از پردازش‌های اولیه را به حداقل می‌رساند.

برای گیمرهای حرفه‌ای صدم‌های ثانیه اهمیت دارد. زیرا نقش حیاتی در بازی کردن دارند. به خصوص برای بازی‌های شوتر و جنگی. بنابراین انتخاب تلویزیون‌هایی دارای Game Mode برای بازی مهم است.



دلایلی که گیمرها تلویزیون تی سی ال C745 را برای بازی انتخاب می‌کنند

انتخاب هوشمندانه تلویزیون تی سی ال برای گیمینگ، اعتماد به انتخاب جهانی است که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز استفاده و تمامی امکانات لازم را برای کاربران فراهم می‌کند. تلویزیون تی سی ال C745 انتخاب گیمرها است و برای گیمینگ به دلایل متعددی می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد، در ادامه به برخی از دلایلی که این مدل را برای گیمینگ مناسب می‌کند می‌پردازیم:

کیفیت تصویر خوب با تکنولوژی‌های به روز

تلویزیون‌ هوشمند تی سی ال C745 از کیفیت تصویر 4K و تکنولوژی HDR10 برخوردار است که باعث افزایش تضاد رنگی تصاویر می‌شود. این فناوری با افزایش کنتراست تصویر یعنی روشن‌تر شدن نقاط روشن و تیره‌تر شدن نقاط تیره، عمق تصاویر را افزایش می‌دهد. کیفیت تصویر UHD 4K این مدل متشکل از 8 میلیون پیکسل اجزای تصویر LED است که وضوح تصویر بسیار بالایی را نمایش می‌دهد.

تلویزیون تی سی ال C745 انتخاب اول گیمرها

اتصالات تلویزیون و درگاه‌های ارتباطی

تلویزیون مدل C745 به یک دستگاه چند منظوره تبدیل شده که مجهز به انواع اتصالات و درگاه‌های ارتباطی است. انواع درگاه‌های ورودی و خروجی از HDMI گرفته تا USB و کابل LAN که کاربردهای متفاوتی دارند. این تلویزیون دارای دو درگاه USB.02 و چهار درگاه HDMI است. در این مدل اتصال ساندبار و اسپیکر موبایل از طریق Bluetooth فراهم است.

برای آشنایی با بهترین فیلم های 2023 کلیک کنید.

مجهز به فناوری QLED

با استفاده از فناوری QLED می‌توان رنگ‌های بیشتری روی نمایشگر تلویزیون مشاهده کرد. درواقع تکنولوژی QLED این تلویزیون نانوکریستال‌های نیمه رسانا و بسیار کوچک هستند که با عبور نور از لایه‌های دارای نقاط کوانتومی، بیش از یک میلیارد رنگ متفاوت برای نمایش تصاویر زنده‌تر تولید می‌کند. تلویزیون TCL C745 مجهز به تکنولوژی QLED است و این رنگ‌ها باعث می‌شوند تا تصاویر و ویدئوها به گونه‌ای واقعی و طبیعی دیده شوند.

برای مشاهده تلویزیون‌های مجهز به تکنولوژی QLED کلیک کنید:

دارای نرخ به روزرسانی 144Hz

درواقع Refresh Rate تعداد دفعات بازسازی تصویر در هر ثانیه است که مانیتور قادر به اجرای آن است و هر چه رفرش ریت یک مانیتور بیشتر باشد، اشکالاتی مانند تار شدن صحنه در خلال حرکات سریع کمتر پیش می‌آید. در تلویزیون تی سی ال مدل C745 تصاویر 144 بار در ثانیه به روز می‌شوند و حرکات روان‌تر و واقعی‌تر هستند و با بهره‌گیری از فناوری 240HZ.DLG امکان پخش محتوای 240 هرتزی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دارای فناوری Dolby Atmos

صدای با کیفیت نیز برای تجربه گیمینگ مهم است. تکنولوژی‌های صوتی پیشرفته می‌توانند صدای فضایی و دقیق‌تری ارائه دهند. صدا و موسیقی مناسب می‌تواند جو بازی را تقویت کند و باعث ایجاد احساسات مختلف در گیمر شود.

تلویزیون تی سی ال مدل C745 مجهز به تکنولوژی دالبی اتموس، از طریق کانال‌های خروجی صدا، تجربه شنیدن صدای فراگیر و چند بعدی را در همه جهات فراهم می‌کند. این قابلیت با ایجاد صدای چرخشی از دو اسپیکر موجود در تلویزیون، باعث شنیدن صدا در اطراف و به حالت سه بعدی می‌شود.

فناوری دالبی اتموس در تلویزیون تی سی ال

مجهز به تکنولوژی MEMC و هیجان تماشای سرعت

این فناوری لرزش تصاویر و سایه‌ها را به سطحی که چشم انسان قادر به درک آن باشد، کاهش می‌دهد. به این ترتیب حرکت‌های سریع را واقعی‌تر جلوه می‌دهد. همچنین با حذف لرزش‌های تصویر از سوسو زدن صفحه نمایش هنگام پخش تصاویر سریع جلوگیری می‌کند. در این مدل که مناسب برای بازی‌های سرعتی است، باعث می‌شود سرعت انتقال تصاویر در نمایشگر دو برابر شود.

دنیای رنگ‌ها با Dolby Vision و HDR 10

تلویزیون هوشمند C745 تی سی ال از تکنولوژی Dolby Vision و HDR 10 پشتیبانی می‌کند. این قابلیت با افزایش نقاط روشن به صورت روشن‌تر و نقاط تاریک به صورت تیره‌تر، عمق تصاویر را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود رنگ‌ها به صورت طبیعی و زنده دیده شوند و لذت بازی را بیشتر می‌کند. سطح کنتراست رنگی عالی و روشنایی بالا نیز علاوه بر تصویر کشیدن تصاویر زیبا موجب خستگی کمتر چشمان گیمر خواهد شد.



قیمت مناسب در کنار حفظ کیفیت

ایجاد تعادل بین قیمت و کیفیت کار دشواری است که تی سی ال این کار را به خوبی انجام داده. TCL تلویزیون‌ C745 را با قیمتی مناسب عرضه می‌کند که می‌توان گفت یکی از عوامل محبوبیت این برند است. این امر آن‌ها را گزینه‌ای جذاب برای گیمرها با بودجه محدود می‌کند و انتخاب اول آن‌ها نسبت به رقبای دیگر می‌شود.

TCL از زمان شروع به تولید تا کنون رشد چشمگیری داشته و مسیر رشد و تبدیل آن به یک برند جهانی پیشرفت قابل توجهی داشته. به طوری که رتبه‌های برتر جهانی را در سال‌های اخیر کسب کرده. این رتبه‌ها به شرح زیر است:

کسب رتبه 2 تولیدکننده تلویزیون در بازار جهانی در سال‌های 2017 و 2018
کسب رتبه 2 برند پرفروش در سال 2019
کسب رتبه 1 تلویزیون هوشمند اندروید در سال 2022
کسب رتبه 1 فروش تلویزیون 98 اینجی در سال 2022
کسب رتبه 1 در بازار جهانی به عنوان پادشاه Google TV در سال 2023

سخن پایانی

امروزه بر کسی پوشیده نیست که دنیای تلویزیون‌ها در حال حرکت به سوی کیفیت تصویر بهتر و امکانات کاربردی‌تر است. از گذشته تا به امروز، کیفیت تصویر در برندهای مختلف، دستخوش تغییرات زیادی شده و انتخاب تلویزیون مناسب را بیشتر از گذشته، چالشی‌تر کرده است.

برای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ، هزینه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنید. ما در این مقاله به ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون تی سی ال C745 پرداختیم. با توجه به این ویژگی‌ها، این مدل از تلویزیون TCL می‌توانند گزینه‌ مناسبی برای گیمینگ باشند، به‌خصوص اگر به دنبال یک تلویزیون با کیفیت بالا هستید. به همین دلیل است که تی سی ال برند محبوب جهانی از نگاه مشتریان است.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*