تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

در دنیای پرتحرک و همیشه در حال تغییر امروز، بازی‌ها نقشی بی‌نظیر در زندگی ما ایفا می‌کنند. از بازی‌های سنتی گرفته تا جدیدترین بازی‌های ویدئویی و موبایلی. بهترین بازی های ویدیویی 2023 که منتشر شده‌اند هر کدام به نوعی به تفریح، آموزش و حتی ایجاد ارتباطات اجتماعی کمک می‌کنند.

بازی های ویدئویی نه تنها به ما اجازه می‌دهند تا از دنیای واقعی فاصله بگیریم و به دنیایی پر از تخیل و خلاقیت سفر کنیم، بلکه فرصت‌هایی برای یادگیری، رشد شخصی و حتی توسعه مهارت‌های اجتماعی و حرفه‌ای فراهم می‌آورند. فناوری‌های جدید بر صنعت بازی‌ تاثیر گذاشته و به بازی‌های جذاب‌تر و واقعی‌تر تغییر شکل داده. به همین دلیل گیمرها همواره دنبال بهترین بازی برای کامپیوتر یا بهترین بازی برای موبایل هستند.

در این مطلب از وبلاگ تی سی ال ، به بررسی بهترین بازی های ویدیویی 2023 می‌پردازیم تا با بهترین آن‌ها آشنا شوید. همچنین در ادامه به معرفی تلویزیون هوشمند برای بازی می‌پردازیم. پس در این سفر هیجان‌انگیز به دنیای بازی‌ها همراه ما باشید.

10 بازی پرطرفدار 2023

سال 2023 یک سال پرفروش برای بازی‌های ویدیویی بود. البته شکی نیست که بسیاری از مردم همچنان در سال 2024 بازی خواهند کرد. همان طور که می‌دانید تریلر بازی GTA 6 که همه طرفدارانش منتظر بودند هم به تازگی منتشر شد اما این موضوع که خود بازی GTA 6 چه زمانی عرضه می‌شود هنوز به طور دقیق مشخص نیست. در هر صورت بهترین بازی های ویدیویی 2023 شامل موارد زیر است:

1- بازی Spider-Man 2

بازی اسپایدر من 2

این بازی یکی از بهترین بازی های ویدیویی PS5 2023 است. یعنی اگر در مورد خرید PS5 مردد بوده‌اید، اسپایدرمن 2 یک دلیل فوق‌‌العاده برای این کنسول است. سازندگان بازی اسپایدرمن 2 طرفداران پروپاقرص مرد عنکبوتی هستند و همین باعث شده تا سازندگان در بسیاری از دقایق بازی دقیقا همان چیزهایی را به طرفدارها بدهند که می‌خواستند.

استودیو Insomniac Games تمام تلاش خود را به خرج داده تا گیمر از همه بخش‌های این بازی لذت ببرد. با شخصیت‌پردازی خوب کاراکترها، داستان بازی واقعا مخاطب را جلب می‌کند. این بازی قطعا یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین عناوین ابرقهرمانی ساخته شده محسوب می‌شود. با اضافه شدن محله‌های کویینز و بروکلین به بازی، حالا گشت و گذار در بازی بیشتر شده.

مهم‌ترین تغییر Spider-Man 2 نسبت به بازی قبلی، تمرکز بیشتر روی زندگی شخصی اسپایدرمن است. این داستان فقط شامل پیتر پارکر نمی‌شود و هویت آن بین پیتر و مایلز مورالز به صورت مشترک تقسیم شده است.

2- بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur’s Gate 3

این بازی که یکی از بهترین بازی های ویدیویی 2023 محسوب می‌شود، بسیار هیجان‌انگیز و چالشی است. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که تعدادی از کاراکترهای بازی در سفینه Mind Flayerها گرفتار شده و یک Mind Flayer بچه قورباغه‌هایی را در داخل سر کاراکترها قرار داده تا ذهن آن‌ها را تحت کنترل خود قرار دهند و در زمان موعود، آن‌ها را به یک Mind Flayer تبدیل کنند.

بنابراین در این بازی باید تلاش کنید به همراه سایر کارکترها از این سفینه فرار کنید و تنها یک هدف داشته باشید و آن هم خلاص شدن از بچه قورباغه‌های داخل سرتان است تا به یک Mind Flayer تبدیل نشوید.

در بازی Baldur’s Gate 3 نژادهای معمول مثل انسان‌ها و کوتوله‌ها حضور دارند اما شما می‌توانید نژادهای دیگری مثل تایفلینگ‌ها، دروها، گسینکی‌ها یا حتی خون‌آشام‌ها را نیز انتخاب کنید. هر کدام از این نژادها دارای توانایی‌های خاصی هستند.

3- بازی Resident Evil 4 (Remake)

بازی Resident Evil 4 (Remake)

این بازی در چند ماه اخیر یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها برای بسیاری از گیمرها بود و شاید از نظر آن‌ها بهترین بازی ویدویی جهان باشد. زمانی که بازی منتشر شد از همان لحظه‌ای که بازی Resident Evil 4 سال 2023 را شروع می‌کنید، برخی از تفاوت‌ها را در آن متوجه می‌شوید.

از ویژگی‌های این بازی می‌توانیم به دوربین پشت شانه که دنیای بازی‌ های ویدویی را زیر و رو کرد و تقریبا همه بازی های اکشن سوم شخص بعد از رزیدنت اویل 4 از آن استفاده کردند. ویژگی دیگری که این بازی دارد دشمنانی بود که نسبت به شلیک شما واکنش نشان می‌دهند و نقاط حساسی برایشان در نظر گرفته شده که اگر به آن قسمت‌ها شلیک کنید می‌توانید آن‌ها را برای مدتی زمین‌گیر کنید. از سوی دیگر سازوکاری برای لیان به عنوان کاراکتر اصلی در نظر گرفته شده که به مخاطب حس آزادی عمل فراوانی می‌دهد.

بازی RE4 Remake با بهره‌برداری از فناوری‌های روز هیجان بازی را بیشتر می‌کند. برای مثال سطح تاثیرگذاری صدا روی گیمر در نسخه Remake بالاتر است. زیرا با استفاده از فناوری صدای سه بعدی به اصوات دشمنان جهت می‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این بازی را با تلویزیون‌های دارای تکنولوژی دالبی اتموس انجام دهید. به طور مثال تلویزیون‌های سری C تی سی ال از فناوری Dolby Atmos برخوردار است.

پس اگر دنبال بهترین بازی ترسناک و اکشن می‌گردید، بدون شک Resident Evil 4 بازی مناسب شماست.

4- بازی Super Mario Bros. Wonder

بازی Super Mario Bros. Wonder

این بازی یکی از قدیمی‌ترین بازی ها است که بیش از 40 سال قدمت دارد. کمتر کسی وجود دارد که شخصیت ماریو را نشناسد و می‌توان آن را به عنوان بهترین بازی تاریخ دانست. این چهره انقد مشهور است که انیمیشن سوپر ماریو هم ساختند و در لیست بهترین انیمیشن های سال 2023 قرار گرفت.

در این سری از بازی سوپر ماریو، ما با شخصیت‌های همیشگی این سری روبه رو هستیم و دشمنان بازی نیز موجودات آشنا و یک سری دشمن جدید هستند. این بار ماریو و دوستانش به سرزمین گل‌ها رفتند تا با پادشاهی این کشور ملاقات کنند. پس از ملاقات به او قول می‌دهند تا سرزمین را از تاریکی آزاد کرده و آن را تبدیل به سرزمین گل و سبزه کنند.

5- بازی Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2

بازی دیگری که در لیست بهترین بازی های ویدویی 2023 قرار گرفته Alan Wake II است و توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

داستان بازی از دید دو شخصیت روایت می‌شود، ساگا اندرسون، مامور FBI که ماجرایش یک روایت کاراگاهی و جنایی تمام عیار است که به همراه همکارش پرونده قتلی را مورد بررسی قرار می‌دهد. در سوی دیگر ماجرا الن ویک محبوب قرار دارد که سعی می‌کند تا شیطان را در بازی خود گرفتار کند. در این نسخه دو قهرمان به نوعی به همدیگر مرتبط هستند. درواقع آن‌ها بازتاب یکدیگر بوده و روی دنیای هم تاثیر می‌گذارند.

6- بازی Dredge

بازی Dredge

یکی از بازی های جدید 2023 ، بازی Dredge است که سبکی متفاوت دارد و یکی از دلهره آورترین بازی های امسال است. این بازی دارای یک فضای رمزآلود و وحشتی است و در ابتدای بازی شما با بخش‌های مختلف جزیره مرکزی آشنا می‌شوید که چگونه می‌توان با ماهیگیری و فروش آن و پول به دست آمده، قطعات بهتری برای کشتی خود خریداری کنید.

جزیره‌های دیگری هم وجود دارند که هر کدام جانوران متفاوتی دارند و به همین دلیل باید استراتژی‌های گوناگونی را به کار ببرید. از سوی دیگر بعضی از جزایر موجوداتی دارند که اگر کمی به آن‌ها نزدیک شوید، به سوی شما حمله‌ور خواهند شد و ممکن است ماهی‌هایی را که صید کرده‌اید از بین ببرند.

به طور کلی یک بازی سراسر چالش برانگیز و جذاب است و اگر به دنبال بهترین بازی برای PS4 هستید، این بازی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

7- بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

این بازی در لیست بهترین بازی های 2023 قرار می‌گیرد و نسخه‌های قبلی آن از سال 2017 طرفداران خودش را داشته. البته اگر از نسخه‌های پیشین شناختی روی زلدا و لینک نداشته باشید، نوع شخصیت‌پردازی این دو کاراکتر به صورتی است که بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

در بازی The Legend of Zelda شما به یک ماجراجویی جذاب می‌پردازید. شما باید در این دنیای خیالی گشت و گذار کنید که اتفاقای عجیب و غریب می‌افتد. در این بازی قدرت‌های فوق‌العاده‌ای به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن استفاده کنید. رمز و رازهایی که باید در این بازی کشف کنید بسیار زیاد است که با پیدا کردن آن‌ها پاداش خوبی می‌گیرید.

8- بازی Dead Space (Remake)

بهترین بازی های ویدیویی 2023 و بازی Dead Space (Remake)

در بازسازی بازی Dead Space دوباره همان داستان معروف اولین قسمت مجموعه روایت می‌شود. با اتمام حجم بالایی از منابع معدنی در کره زمین، حفاری سیاره‌ای در دستور کار دولت کره خاکی است. اما در ادامه نسبت به نسخه پیشین جهش قابل توجهی دارد و بدون شک گرافیک و ظاهر بهتری نسبت به سال 2008 دارد.

داستان بازی در مورد مهندس آیزاک کلارک است که وی سوار بر سفینه فضایی ایشیمورا می‌شود تا بتواند آن را تعمیر کند. او و تیمش با شیوع نکرومورف‌های مرگبار روبه رو می‌شوند، همچنین توسط یک عملیات خرابکارانه مرموز محاصره خواهند شد. بنابراین آیزاک باید پاسخی برای مشکلات پیدا کند که قربانی حمله‌ها نشود.

بنابراین اگر عاشق هیجان در بازی هستید این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم چرا که جزو بهترین بازی های ویدویی 2023 است.

9- بازی Diablo 4

بهترین بازی های ویدیویی 2023 و بازی Diablo 4

بازی Diablo IV را می‌توان به عنوان یکی از بهترین بازی های آنلاین 2023 و یکی از بهترین بازی های جنگی مطرح کرد. در بازی دیابلو 4 ما شاهد 5 تایپ شخصیتی هستیم که هر کدام با تنوع خاصی طراحی شده‌اند. گیمرها جدا از این که امکان شخصی‌سازی ظاهر کاراکتر خود را دارند، می‌توانند قابلیت‌های جدیدی را نیز برای آن‌ها باز کنند.

این بازی شامل 5 منطقه وسیع است و هر منطقه پر از ماموریت و رمز و راز است. در هر منطقه باید به مبارزه و ماموریت‌های مختلف بپردازید. یکی دیگر از المان‌هایی که باعث می‌شود حس پیشرفت در بازی را داشته باشید، سیستم مبارزه است. هر دشمنی را که شما می‌کشید چیزی از خودش برایتان به جا می‌گذارد، مثلا یا پول است یا خون و یا این که صندوقچه‌هایی در بازی وجود دارند که بعضی از آن‌ها قفل هستند اما با پیدا کردن کلیدهایشان می‌توانید چیزهای خوبی لوت کنید.

همچنین این بازی از بهترین بازی های PC 2023 محسوب می‌شود چرا که این بازی به خوبی بهینه شده و از نظر فنی، تجربه خوبی را به شما ارائه می‌دهد.

10- بازی Star Wars Jedi: Survivor

بهترین بازی های ویدیویی 2023 و بازی Star Wars Jedi: Survivor

جدیدترین نسخه Star Wars Jedi در دسترس مخاطبان قرار گرفته است که می‌توان آن را در لیست بهترین بازی های امسال و بهترین بازی کنسول 2023 قرار داد. این سری جدید نسبت به قبل مپ‌ها و لوکیشن‌های بیشتری دارد. هر کدام از لوکیشن‌های بازی روی سیاره‌های جدید طراحی شده‌اند.

در این بازی ابزارهای جدیدی برای شخصی‌سازی وجود دارد که گیمر وجود خودش را در بین NPC ها، مهم حس می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این سری، فست تراول یا سفر سریع است که در بازی قبلی بسیاری از بازیکن‌ها از عدم وجود آن شاکی بودند.


بهترین فیلم های 2023

بیشتر بدانید:

بهترین فیلم های 2023


تلویزیون های تی سی ال ، مناسب برای گیمینگ

تلویزیون های تی سی ال برای گیمینگ انتخاب خوبی است که می‌توانند در تجربه هر چه بهتر بازی برای کاربر تاثیر به سزایی داشته باشند. هدف اصلی از تولید تلویزیون‌های گیمینگ این است که گیمرها هنگام بازی، تصاویر را با کیفیت و بدون تاخیر مشاهده کنند. پس برای خرید تلویزیون مناسب بازی فاکتورهای مختلف را باید در نظر بگیرید.

تلویزیون های تی سی ال ، مناسب برای گیمینگ

تلویزیون های سری C تی سی ال مانند تلویزیون C745 مجهز به تکنولوژی QLED هستند. این فناوری باعث می‌شوند تا تصاویر و ویدئوها به رنگ‌های زنده و طبیعی دیده شوند. در تلویزیون های گیمینگ تی سی ال تصاویر 120 بار در ثانیه به روز می‌شوند و حرکات روان‌تر و واقعی‌تر هستند و با بهره‌گیری از فناوری 240HZ.DLG  امکان پخش محتوای 240 هرتزی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین تکنولوژی MEMC در این تلویزیون‌ها لرزش تصاویر و سایه‌ها را به سطحی که چشم انسان قادر به درک آن باشد، کاهش می‌دهد. به این ترتیب حرکت‌های سریع را واقعی‌تر جلوه می‌دهد. همچنین با حذف لرزش‌های تصویر از سوسو زدن صفحه نمایش هنگام پخش تصاویر سریع جلوگیری می‌کند. این فناوری که مناسب برای بازی‌های سرعتی است، باعث می‌شود سرعت انتقال تصاویر در نمایشگر دو برابر شود.

از سوی دیگر این تلویزیون‌ها مجهز به تکنولوژی دالبی اتموس هستند که تجربه شنیدن صدای فراگیر و چند بعدی را در همه جهات فراهم می‌کنند. این قابلیت با ایجاد صدای چرخشی از دو اسپیکر موجود در تلویزیون، باعث شنیدن صدا در اطراف و به حالت سه بعدی می‌شود و بازی را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

سخن پایانی در مورد بهترین بازی های ویدیویی 2023

ما سعی کردیم در این مقاله بهترین بازی های ویدیویی 2023 را معرفی کنیم و توضیحات کوتاهی در مورد هر کدام دادیم. البته در اینجا باز هم بحث سلیقه مطرح می‌شود. بنابراین اگر فکر می‌کنید بازی خوب از نظر شما وجود دارد که در این لیست عنوان نشده در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*