تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

۳۰ فروردين ۱۴۰۲

راهنمای خرید یخچال و فریزر تی سی ال

red-circle

خرید یخچال فریزر

از آنجایی که یخچال فریزر یک کالای مهم و گران قیمت در خانه به حساب می آید، قبل از خرید آن لازم است اطلاعات کافی از مشخصات این محصول کسب نمایید. با توجه به تنوع کالا و قیمت یخچالها در بازار، دانستن ویژگی های این محصولات میتواند به شما در انتخاب یک یخچال مناسب کمک کند. از طرفی خرید یک یخچال فریزر باید متناسب با نوع زندگی و میزان خرید شما باشد که بهتر است در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم گام به گام شما را در خرید یک یخچال فریزر مناسب همراهی کنیم.

گام اول: چقدر بودجه در اختیار دارید؟

قبل از خرید یخچال فریزر و بررسی انواع آن، باید ببینید چه میزان بودجه برای خرید این محصول در نظر گرفته اید. اینکه یک محصول گرانتر میتواند گزینه بهتری باشد و یا همه نیازهای شما را بر طرف کند، یک باور اشتباه است. ممکن است یک یخچال فریزر گران قیمت کارایی لازم را برای شما نداشته باشد و شما فقط هزینه بیشتر برای آن پرداخت کنید. زمانیکه بدانید چه هزینه ای میخواهید برای خرید کالا در نظر بگیرید، راحت تر میتوانید از میان گزینه های موجود بهترین انتخاب را داشته باشید.

گام دوم: فضای آشپزخانه شما چقدر است؟

با توجه به اینکه یخچال فریزرها ابعاد مختلفی دارند، توصیه می شود قبل از خرید به موارد زیر توجه نمایید.

ابعاد محل قرار گیری یخچال فریزر

دانستن ابعاد محل قرار گیری یخچال میتواند در هنگام خرید و انتخاب محصول بسیار کمک کننده باشد. بهتر است قبل از خرید ابعاد فضایی را که قرار هست یخچال فریزر در آن قرار گیرد اندازه گیری کنید. در نظر داشته باشید، یخچال باید حدود 10 سانتیمتر از دیوار پشتی فاصله داشته باشد تا گردش هوا راحت تر در اطراف آن صورت گیرد. در صورتیکه یخچال شما در کنار دیوار قرار میگیرد باید در نظر بگیرید جهت باز شدن درب به سمت دیوار نباشد یا اینکه یخچال را در فاصله 5 سانیتمتری دیوار قرار دهید تا فضای کافی برای باز شدن درب دستگاه وجود داشته باشد.

ابعاد ورودی آشپزخانه و راهروها

حتما برایتان پیش آمده که در هنگام خرید در مورد اندازه ورودی آشپزخانه و راهروهای ساختمان از شما سوال می شود. اگر راهروهای ساختمان عرض کافی را برای عبور یخچال نداشته باشند شما برای حمل دستگاه به مشکل بر میخورید و ممکن است برای حمل دستگاه به طبقات بالا لازم باشد دربهای دستگاه را باز کنید. در صورتیکه آشپزخانه شما اوپن نیست، بهتر است حتما در هنگام خرید ابعاد در ورودی را همراه خود داشته باشید تا برای وارد کردن دستگاه به آشپزخانه با مشکل مواجه نشوید.

گام سوم: کدام یخچال فریزر برای شما مناسب است؟

سبک زندگی و نحوه خرید شما در انتخاب نوع یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تعداد دفعات خرید شما در هفته یکبار است یک یخچال فریزر با ظرفیت بالا برای شما مناسب است و اگر هر روز خرید میکنید یک یخچال با ظرفیت کمتر را انتخاب کنید. اگر عادت به فریزر کردن مواد غذایی دارید حتما بررسی کنید دستگاهی که انتخاب کرده اید ظرفیت مناسبی در بخش فریزر داشته باشد.

ظرفیت یخچال فریزر

فضای داخلی یخچال با واحد فوت و یا لیتر اندازه گیری می شود. هر فوت مکعب برابر 3/28 لیتر است. توجه داشته باشید، عدد نشان دهنده فوت دستگاه ممکن است به دلیل وجود قسمتهایی مثل طبقات و کشوها، دقیقا برابر با فضای داخلی یخچال نباشد.

انواع مختلف یخچال فریزرها، بر حسب نوع محصول می توانند ظرفیتی بین 55 تا 1200 لیتر را در اختیار شما قرار دهند.

نوع یخچال فریزرظرفیت فضای داخلی (لیتر)
ساید بای ساید708-410
چهار درب708-538
درب فرانسوی906-509
دوقلو821-566
فریزر بالا1160-906
فریزر پایین340-283

انواع یخچال و فریزر

ساید بای ساید

یخچال فریزرهای ساید بای ساید این روزها از محبوبیت ویژه ای در بین کاربران برخوردار هستند. در این مدل از محصولات، فضای یخچال و فریزر در دو بخش جداگانه و کنار هم قرار گرفته است. این نوع یخچال فریزر برای افرادی مناسب است که میزان خرید مواد تازه و فریزری آنها به یک اندازه باشد.

مزایا:

  • ظاهر شیک و زیبا
  • امکانات بروز و جدید
  • فضای ذخیره سازی مناسب
راهنمای خرید ساید بای ساید تی سی ال

چهار درب

این محصول در گروه مدلهای ساید بای ساید قرار میگیرد با این تفاوت که در طراحی آن برای دسترسی به فضای جادارتر قسمت یخچال و فریزر به صورت افقی از هم تفکیک می شوند. یخچال فریزرهای چهار درب که اخیرا وارد بازار لوازم خانگی ایران شده اند، به دلیل دسترسی به فضای بزرگتر به خصوص در بخش یخچال، بهترین انتخاب برای افرادی هستند که مواد غذایی را در حجم بالا خریداری و ذخیره می کنند.

مزایا:

  • دسترسی به فضای بزرگ و جادار
  • ابعاد مناسب
  • امکانات مدرن
راهنمای خرید یخچال فریزر چهار درب تی سی ال

درب فرانسوی

یخچال فریزر با درب فرانسوی ترکیبی از ظرافت و ویژگی های بروز یک یخچال ساید بای ساید و کاربری راحت یک یخچال فریزر پایین است. در طراحی این محصولات، یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار دارد. بخش یخچال از فضای بزرگ و جادار برای ذخیره سازی مواد غذایی برخوردار است. بخش فریزر نیز به صورت کشو باز و بسته می شود و امکان دسترسی راحت تر به مواد غذایی فریزر شده را فراهم می کند.

مزایا:

  • فضای ذخیره سازی مناسب
  • طراحی شیک و بروز
  • بکارگیری فناوری های جدید
راهنمای خرید یخچال فریزر فرانسوی تی سی ال

دوقلو

اگر در خانواده پر جمعیت زندگی می کنید و میزان خرید شما زیاد است، یخچال فریزرهای دوقلو بهترین انتخاب برای شما هستند. این محصول دارای دو بخش یخچال و فریزر به صورت جداگانه است، در واقع مشابه یک یخچال فریزر ساید بای ساید اما با فضای ذخیره سازی بزرگتر است.

مزایا:

  • بزرگ و جادار
  • امکان استفاده از بخش یخچال یا فریزر به صورت جداگانه

بالا فریزر

مدل بالا فریزر یکی از مدلهای متداول و پر طرفدار در دنیا است. همانطور که از اسم آن مشخص است، در این مدلها بخش یخچال در قسمت پایین و بخش فریزر در قسمت بالا قرار دارد.

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • تنوع بیشتر در بازار
راهنمای خرید یخچال بالا فریزر تی سی ال

پایین فریزر

در طراحی مدلهای پایین فریزر، یخچال در قسمت بالا قرار دارد بنابراین دسترسی به فضای داخلی یخچال بسیار راحت است. بخش فریزر دستگاه در قسمت پایین قرار دارد و عموما دارای دو یا سه کشو است. 

مزایا:

  • دسترسی آسان به فضای یخچال
  • فریزر تفکیک شده (مدلهای کشو دار)
راهنمای خرید یخچال پایین فریزر تی سی ال

گام چهارم: کدام ویژگی های در خرید یخچال اهمیت دارند؟

انوع کمپرسور یخچال فریزر

کمپرسور اینورتر

کمپرسورهای اینورتر به دلیل نحوه عملکردشان، دمای فضای یخچال را ثابت نگه میدارند. در واقع عملکرد این کمپرسورها به گونه ای است که با تغییر دما در داخل یخچال، میزان سرماسازی را افزایش و یا کاهش می دهند تا دمای فضای داخلی حفظ شده و مواد غذایی کیفیتشان را از دست ندهند. این نوع از کمپرسورها بسیار کم صدا هستند و مصرف انرژی آنها نیز بسیار پایین است.

کمپرسور معمولی

کمپرسورهای معمولی یا Conventional در ساخت اکثر یخچال فریزرها استفاده می شود.

عملکرد این کمپرسورها به صورت تک سرعته است. یخچالهای مجهز به کمپرسور معمولی داری قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدلها هستند.

انواع آبریز و یخساز

آبریز و یخساز دستی

در این نوع آبریز و یخساز امکان اتصال مستقیم به آب شهری و جود ندارد و پر کردن مخزن آب و یخ به صورت دستی انجام می شود.

آبریز و یخساز اتوماتیک

این نوع از آبریز و یخساز مستقیما به آب شهری وصل شده و مخزن آب سرد کن و یخساز به صورت خودکار از آب پر می شود.

گام پنجم: گارانتی و خدمات پس از فروش

توجه به مدت زمان گارانتی و شرکتی که گارانتی محصول را ارائه می کند در هنگام خرید از اهمیت بالایی بر خوردار است، زیرا یخچال فریزر یک محصول گران قیمت است و هزینه تعمیرات بالایی نیز دارد. بهتر است یخچال و فریزر را از شرکتهای معتبر خریداری نمایید زیرا این شرکتها سلامت محصولات خود را تضمین می کنند. در نظر داشته باشید که مدت زمان گارانتی محصول نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  یخچال و فریزرهای تی سی ال دارای 36 ماه گارانتی شرکت مادیران هستند، این موضوع می تواند خیال شما را از بروز مشکلات احتمالی دستگاه آسوده نماید.

جمع بندی و انتخاب محصول

انتخاب یک یخچال فریزر مناسب تا حد زیادی بستگی به سلیقه،‌ بودجه و فضای موجود در خانه شما دارد. برای خرید یک یخچال فریزر مناسب بهتر است در ابتدا بودجه خود را بررسی کرده سپس با توجه به سبک زندگی و میزان خریدتان بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

red-circle

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

چنانچه مخزن آبسردکن یخچال به شکل صحیح در قسمت مربوطه قرار نگیرد، ممکن است از آبسردکن آب چکه کند.

در صورتیکه درب یخچال را بلافاصله پس از بستن باز کنید، به علت ورود هوای گرم به داخل یخچال و ایجاد اختلاف فشار، درب به سختی باز می‌شود.

تنظیم دمای یخچال و فریزر در مدل‌های مختلف متفاوت است. بهترین بازه دمایی برای یخچال 4 درجه و برای فریزر 18، درجه است.