تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

دلایل رایج انتشار بوی بد در تهویه مطبوع

حفظ پاکیزگی کولرگازی برای اطمینان از دسترسی شما و خانواده‌تان به هوای تازه و تمیز در ضروری است. بوی بدی که از تهویه مطبوع می‌آید می‌تواند نشانه‌ای از خطرات بالقوه برای سلامتی باشد. و شناسایی علت و اقدام سریع آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله، دلایل رایج انتشار بوی بد از تهویه‌ مطبوع و نحوه تمیز کردن دستگاه را به شما معرفی می کنیم. همچنین راه‌حل‌های نوآورانه ارائه شده توسط کولرهای گازی سری FreshIN برای حفظ محیط زندگی سالم و راحت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خطرات بهداشتی تهویه هوای بدبو چیست؟

اگر از تهویه هوای خود بوی بدی حس می‌کنید، مهم است که در جهت رفع آن اقدام کنید. خبر خوب این است که راه‌های متعددی برای رفع این مشکل وجود دارد. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که بو از داخل خانه می آید یا خارج آن. اگر از خارج می‌آید، ممکن است مشکلی در واحد خارجی وجود داشته باشد؛ مثلاً ممکن است قطعات قدیمی باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. یا به دلیل شرایط جوی مانند باران یا برف آسیب دیده باشد (که می‌تواند باعث رشد قارچ شود). اگر بو از داخل خانه می‌آید، باید به دلایل دیگر مانند تجمع گرد و غبار در دریچه‌ها یا فیلترهایی که مسدود شده‌اند، نگاهی بیندازید.

چه چیزی باعث ایجاد بوی بد در تهویه مطبوع می‌شود؟

عوامل اصلی عبارتند از قارچ و کپک، گرد و غبار، خاک و موی حیوانات خانگی. اگر در خانه حیوان خانگی دارید، باید به تمیز کردن موی آنها از فیلتر تهویه مطبوع دقت کنید. اگر به اندازه کافی آن را تمیز نکنید، قارچ ها روی فیلتر شروع به رشد می‌کند که می‌تواند باعث بوی نامطبوعی شود که با هوای گرم از دریچه کولرگازی خارج می شود.

انواع بوها و دلایل آنها:

– اگر تهویه هوای شما بوی قارچ یا کپک می‌دهد، می‌تواند به دلیل پر بودن سینی تخلیه، مشکلات کویل تبخیری یا رطوبت اضافی در کانال‌ها یا دریچه‌ها باشد.

– اگر بوی گاز یا تخم مرغ فاسد می‌دهد، ممکن است به دلیل نشت گاز یا وجود حیوان مرده در سیستم باشد.

– بوی جوراب یا پای کثیف می‌تواند به دلیل سینی تخلیه یا کویل تبخیری کثیف یا فیلترهای هوای کثیف باشد.

– بوی سوختگی می‌تواند به دلیل گرم شدن بیش از حد یا سوختن قطعات در تهویه مطبوع باشد. در صورتیکه دستگاه طولانی مدت خاموش بوده باشد نیز پس از روشن کردن ممکن است بوی سوختگی به مشام برسد.

– بوی شیرین و شیمیایی می‌تواند به دلیل نشت مبرد باشد.

چگونه کولرگازی را برای از بین بردن بو تمیز کنیم؟

1. فیلترها را تمیز کنید و به طور منظم آنها را تعویض کنید. این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن بو از کولرگازی شماست و توصیه می شود حداقل یک بار در ماه انجام شود.

2. دریچه‌ها را جاروبرقی کنید. می‌توانید از برس‌های مخصوص جاروبرقی یا ابزار تمیز کننده کانال هوا استفاده کنید.

3. تخلیه آب کولرگازی را بررسی کنید. اگر آب داخل یا اطراف واحد داخلی جمع شده باشد. ممکن است باعث رشد قارچ در دیوارها و همچنین ایجاد بوی بد شود. مطمئن شوید که شلنگ خروج آب به درستی وصل شده است.

4. حیوانات خانگی را از یونیت خارجی یا داخلی کولرگازی دور نگه دارید. حیوانات خانگی مکان‌های گرم مانند دریچه‌ها را دوست دارند، بنابراین برای جلوگیری از ایجاد خطر آنها را از دریچه کولر دور نگهدارید.

دلایل رایج انتشار بوی بد در تهویه مطبوع

راه‌حل‌های حرفه‌ای برای رفع بوی تهویه هوا

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث ایجاد بوی بد شده است، بهترین کار این است که از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید. آنها می‌توانند سیستم شما را تشخیص دهند و بفهمند که آیا مشکلی در آن وجود دارد یا خیر. اگر مشکلی در دستگاه شما وجود نداشته باشد، ممکن است نصب یک اسپری بوگیر یا یک تصفیه کننده هوا را توصیه کنند. همچنین می‌توانید نورهای UV نصب کنید که به از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌هایی که ممکن است باعث بو شده‌اند، کمک کنند.

فناوری 4 مرحله‌ای تی سی ال (4-step Auto clean)

فناوری 4 مرحله‌ای تی سی ال (4-step Auto clean) در تکنولوژی تهویه مطبوع یک تحول بزرگ ایجاد کرده است. این فرآیند شامل پنج مرحله است: تراکم، انجماد، ذوب یخ، خشک و استریل کردن. این تکنولوژی پیشرفته از مولکول‌های آب موجود در هوا برای پاکسازی گرد و غبار، خاک و سایر ناخالصی‌ها استفاده می‌کند. که نتیجه آن تجربه‌ای برتر در لذت بردن از هوای پاکیزه تر است. برای فعالسازی این برنامه، فقط کافیست کلید Auto clean را فعال کنید تا کولرگازی به صورت خودکار قطعات داخلی را پاکسازی کند.

چگونه بهترین راه‌حل را برای رفع بوی بد کولرگازی انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال یک راه‌حل جامع برای بهبود کیفیت هوای خانه خود هستید، کولرهای گازی سری FreshIN انتخابی درست هستند.

کولرگازی سری FreshIN TCL از تکنولوژی پیشرفته برای خنک‌کردن خانه شما استفاده می کنند. در حالی که ناخالصی‌هایی مانند گرد و غبار و آلرژن‌ها را نیز از هوا حذف می‌کنند. این کولرهای گازی با بهره گیری از تکنولوژی فیلتراسیون پیشرفته، آلاینده‌های مضر را از هوا حذف می‌کنند. از جمله آلرژن‌ها، گرد و غبار، موی حیوانات خانگی، دود و موارد دیگر.

نویسنده : پریسا کاوه

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

علت بوی نامطبوع ممکن است به دلیل تجمع قارچ و آلودگی در اطراف پنل و دمپر باشد. برای رفع این مشکل پنل داخلی می بایست سرویس شود. چنانچه بوی سوختگی از کولر به مشام می رسد ممکن است بورد دستگاه ایراد پیدا کرده و یا سیمهای ارتباطی آب شده باشد. برای رفع این مشکل با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

بله، روی پنل پشت دریچه معمولا یک کلید برای خاموش و روشن کردن دستگاه وجود دارد.

نشت آب از کولرگازی اسپیلت دلایل مختلفی دارد. انسداد مسیر تخلیه آب، شکستگی سینی پنل داخلی، خارج شدن لوله درین، خرابی پمپ درین، نامناسب بودن عایق لوله ها، مشکل در سیکل تبرید و …
در صورت بروز این مشکل با همکاران ما در واحد خدمات پس از فروش تماس بگیرید.