تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

مودهای مختلف کولرگازی و کاربرد آنها

سیستم های تهویه مطبوع (کولرگازی) دارای حالت‌های مختلفی هستند. که به منظور ارائه بهترین تجربه ممکن هنگام استفاده از کولر طراحی شده‌اند. این حالت‌ها به ویژه زمانی مفید هستند که شما میخواهید تنظیمات خاصی داشته باشید یا اتاق شما نیاز به کنترل دما داشته باشد. حالت های مختلف کولر با در نظر گرفتن عواملی مانند وضعیت هوا و سطح رطوبت، دما را به نحوی تنظیم می‌کند که برای آن وضعیت خاص مناسب باشد.

چه در گرمای شدید تابستان و چه در فصل مرطوب باران‌های موسمی، با داشتن حالت‌های مختلف کولرگازی، می‌توانید دمای داخلی را به دلخواه خودتان تنظیم کنید.

در این مقاله قصد داریم شش حالت مختلف تهویه مطبوع را به شما معرفی کنیم.

حالت‌های (mode) استاندارد کولرگازی

کولرها دارای حالت‌های مختلفی هستند، به طور کلی، ۶ حالت استاندارد وجود دارد که می‌توانید در بیشتر سیستم های تهویه مطبوع پیدا کنید. حالت‌های استاندارد تهویه هوا شامل: حالت خنک، حالت خشک، حالت فن، حالت توربو، حالت خواب و حالت اکو می‌باشد. حالت‌های دیگری که در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرند شامل حالت هوای تازه (FreshIN)، باد ملایم (Gentle cool) و حالت I Feel هستند.

حالت هوای تازه (FreshIN) چیست و چگونه در حالت خنک‌کننده کار می‌کند؟

مود هوای تازه گزینه‌ای است که به ما اجازه می‌دهد هوای تازه و سالم فضای بیرونی را با باز کردن دریچه ای که در بالای کولرگازی تعبیه شده است وارد فضای داخلی کنیم. این تکنولوژی پیشرفته در کولرهای گازی سری FreshIN در مقایسه با کولرهای گازی که فقط هوای داخلی را گردش می‌دهند، تفاوت دارد. به کمک این تکنولوژی میزان رطوبت در فضای داخلی کنترل شده و هوای تازه در محیط داخل خانه به گردش در می آید.

حالت باد ملایم (Gentle cool) چه کاری انجام می‌دهد؟

حالت باد ملایم حالتی است که در آن تهویه هوا به طور ملایم هوا را دمیده و به تدریج فضا را خنک یا گرم می‌کند. این حالت اتاق را به سرعت به سردی یا گرمی حالت‌های دیگر نمی‌رساند. اما راحتی بیشتری را برای کسانی که به دنبال سرمایش یا گرمایش ملایم هستند، ارائه می‌دهد.

حالت I Feel چیست و چگونه عمل می‌کند؟

I Feel حالتی بسیار پیشرفته در کولر است. که تفاوت دما بین تنظیمات و احساس کاربر را از طریق سنسوری که در کنترل از راه دور تعبیه شده و معمولاً نزدیک به کاربر قرار دارد، برطرف می‌کند. به این ترتیب، حس راحتی زیادی برای کاربر ایجاد می شود زیرا کاربر می‌تواند دمای مورد نظر خود را انتخاب کرده و از دمای انتخاب شده لذت ببرد.

حالتهای مختلف کولرگازی و کاربرد آنها
حالت توربو در کولرگازی چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

هدف اصلی حالت توربو تسریع فرآیند خنک‌کردن یا گرمایش اتاق است. حالت توربوی پیشرفته در کولرهای گازی تی سی ال به کاربران اجازه می‌دهد خنک‌سازی سریع را تجربه کنند. کویل های تعبیه شده در یونیت داخلی این محصولات، در عرض ۳۰ ثانیه به دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسند. و به سرعت فضا را خنک می کنند همچنین به سرعت و در عرض ۶۰ ثانیه به دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده و هوای داخل را گرم می کنند.

معمولاً پس از آنکه نشانگر توربو روی صفحه نمایش کنترل از راه دور ظاهر می‌شود. کولرگازی به مدت ۳۰ دقیقه در حالت این حالت کار می‌کند. اگر در حین فعال بودن حالت توربو دکمه Mode فشرده شود، عملکرد توربو خاموش می‌شود. استفاده از گزینه توربو به شما اجازه نمی‌دهد دما یا سرعت فن را تنظیم کنید.

حالت خواب در کولرگازی چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

حالت خواب (Sleep mode) یک حالت کم‌مصرف است. در حالت خواب، کولر به طور مداوم دمای اتاق را کنترل کرده و آن را به مقدار ۰.۵ تا ۱ درجه سانتی‌گراد در هر ساعت افزایش می‌دهد. تا حداکثر به ۳ درجه سانتی‌گراد در هر ساعت برسد. با این تنظیمات، کولرگازی در تمام طول شب دما را متعادل نگه میدارد. این گزینه برای شب و زمان خواب مناسب است. زیرا دمای اتاق را در سطح پایین نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند راحت‌تر بخوابید. حالت خواب می‌تواند گزینه ای مناسب برای بزرگسالان، نوزاداها و کودکان خردسالی که هنوز نمی‌توانند دمای بدن خود را با محیط تنظیم کنند، مفید است.

چه زمانی از حالت Eco استفاده کنیم؟

حالت اکو (Eco mode) از انرژی کمتری نسبت به سایر حالت‌ها استفاده می‌کند. در مقایسه با حالت عادی، در حالت ECO کمپرسور با توان کمتری کار می کند. که این امر منجر به کاهش مصرف انرژی در کولرگازی می شود.

حالت اکو یا حالت صرفه‌جویی در انرژی (Energy Saver mode) به روشی مشابه تهویه هوای مرکزی کار می‌کند. پس از رسیدن به دمای مورد نظر، تهویه هوا به صورت خودکار خاموش می‌شود. سپس فن هر ۱۰ دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه روشن می‌شود تا دمای هوا را بررسی کند. در صورتیکه دمای محیط بالاتر از سطح از پیش تعیین شده برود، کمپرسور مجدد شروع به کار می‌کند.

راهنمای گام به گام برای دسترسی آسان به حالت های مختلف کولرگازی تی سی ال

کولرهای تی سی ال، حالت‌های مختلفی را برای رفع نیازها و ترجیحات خاص شما ارائه می‌دهند. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای دسترسی و استفاده از این حالت‌ها به شما ارائه می دهیم:

  1. دکمه “Mode” را روی کنترل از راه دور خود پیدا کنید.
  2. 2.       دکمه “Mode” را فشار دهید تا به حالتهای مختلف دسترسی پیدا کنید.
  3. 3.       بر اساس نیازهای خود، حالت دلخواه را انتخاب کنید:

حالت های کولرگازی

– خنک: ایده‌آل برای روزهای گرم، این حالت دمای اتاق را به تنظیمات دلخواه شما کاهش می‌دهد.

– خشک: مناسب برای شرایط مرطوب، این حالت رطوبت اضافی هوا را بدون کاهش چشمگیر دما از بین می‌برد.

– فن: این حالت هوا را در اتاق به گردش در می‌آورد بدون اینکه آن را خنک کند.

– گرم (در برخی مدل‌ها): این حالت مناسب فصول سرد است و اتاق را گرم می‌کند.

– حالت هوای تازه (سری FreshIN): با فشار دادن دکمه “Fresh Air” روی کنترل از راه دور، هوای تازه وارد فضای داخلی می شود.

– حالت باد ملایم (سری Gentle cool): فعال کردن این حالت با استفاده از کنترل از راه دور، گردش هوا بسیار نرم و ملایم انجام می شود.

– حالت I Feel: با فعال کردن این حالت، اگر شما کولرگازی را روی یک دمای مناسب تنظیم کنید. کولر از طریق سنسوری که بر روی ریموت کنترل دستگاه که در نزدیکترین حالت به شما قرار دارد. دمای اطراف شما را در همان دمای دلخواهتان حفظ می کند.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

علت بوی نامطبوع ممکن است به دلیل تجمع قارچ و آلودگی در اطراف پنل و دمپر باشد. برای رفع این مشکل پنل داخلی می بایست سرویس شود. چنانچه بوی سوختگی از کولر به مشام می رسد ممکن است بورد دستگاه ایراد پیدا کرده و یا سیمهای ارتباطی آب شده باشد. برای رفع این مشکل با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

بله، روی پنل پشت دریچه معمولا یک کلید برای خاموش و روشن کردن دستگاه وجود دارد.

نشت آب از کولرگازی اسپیلت دلایل مختلفی دارد. انسداد مسیر تخلیه آب، شکستگی سینی پنل داخلی، خارج شدن لوله درین، خرابی پمپ درین، نامناسب بودن عایق لوله ها، مشکل در سیکل تبرید و …
در صورت بروز این مشکل با همکاران ما در واحد خدمات پس از فروش تماس بگیرید.