تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

کاربرد حالت های مختلف در تهویه مطبوع

شاید هنگام استفاده از ریموت کنترل کولرگازی برای شما هم این سوال پیش بیاید که حالت (Mode) های مختلف در تهویه مطبوع چه کاربردی دارند و چه زمانی باید از آنها استفاده کرد. حالتهای مختلف طراحی شده اند تا بهترین تجربه را در هنگام استفاده از این دستگاه به شما بدهند. در واقع حالتهای مختلف تهویه مطبوع این امکان را به شما میدهند تا دمای داخلی را به بهترین شکل تنظیم نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند Mode مختلف تهویه مطبوع بپردازیم.

حالت های استاندارد کولرگازی

بطور کلی اکثر دستگاه های تهویه مطبوع دارای شش Mode استاندارد هستند. این 6 حالت شامل: حالت خودکار، باد ملایم، خشک یا Dry، فن توربو، حالت خواب و حالت اکو هستند که در اینجا به طور خلاصه به آنها خوهیم پرداخت.

حالت خودکار (Auto)

این حالت در کولرهای سرمایشی/ گرمایشی وجود دارد. وقتی حالت خودکار را انتخاب کنید، کولر گازی به صورت اتوماتیک و خودکار یکی از حالت های سرد و یا گرم را انتخاب و شروع به کار می کند. حالت خودکار یا اتوماتیک، گردش هوا را با دمای دلچسب و مناسب در فضای داخلی امکان پذیر می کند.

حالت باد ملایم (Gentle Cool)

حالت باد ملایم حالتی است که در آن تهویه مطبوع هوا را به صورت ملایم پرتاب می کند. میزان خنک کنندگی کولرگازی در این حالت کمتر از حالتهای دیگر است اما اگر ترجیح شما این است که دستگاه بدون سر و صدا کار کند این Mode گزینه بسیار مناسبی است. در حالت Gentle cool گردش هوای ملایم از طریق هزاران سوراخ ریزی که برای گردش هوا تعبیه شده صورت گرفته و به آرامی و به صورت یکنواخت در فضا گردش پیدا می کند.

حالت های مختلف در کولرگازی

حالت خشک (Dry)

در حالت dry، سرعت فن کولرگازی به صورت اتوماتیک تنظیم می گردد. اگر کولر گازی در حالت خشک قرار داشته باشد، چنانچه دمای اتاق از ده درجه سانتی گراید کمتر شود، کمپرسور به صورت خودکار خاموش شده و زمانی که دمای اتاق به بالاتر از 12 برسد، دوباره فعال خواهد شد.

علاوه بر این، حالت dry برای روزهای بارانی که سطح رطوبت بالاست بسیار مناسب است. با فعال کردن کلید Dry بر روی ریموت کنترل دستگاه، کولرگازی شروع به کم کردن رطوبت فضای داخلی میکند و هوا را خنک و خشک نگه می دارد. علاوه بر رطوبت گیری، حالت dry گزینه ای مناسب برای از بین بردن کپک ناشی از رطوبت بالا و بوی نامطبوع آن است.

حالت توربو (Turbo)

هدف اصلی حالت توربو سرعت بخشیدن به فرآیند خنک کنندگی یا گرمایش در فضای داخلی است. به کمک کلید توربو که روی ریموت کنترل دستگاه تعبیه شده است، دستیابی به دمای مطلوب در کمترین زمان ممکن می شود. در این حالت کمپرسور دستگاه به مدت 30 دقیقه با بالاترین توان کار می کند تا در سریعترین زمان دمای محیط رابه دمای دلخواه شما برساند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در حالت توربو به دلیل اینکه کمپرسور با فرکانس بالا کار می کند مصرف انرژی افزایش پیدا می کند، بنابراین در اکثر دستگاه های تهویه مطبوع، حالت توربو به مدت 30 دقیقه فعال است و پس از رسیدن به دمای مطلوب خاموش می شود.

حالت خواب (Sleep Mode)

در این حالت کولرگازی در حالت سرمایش یا اتومات، طی دو ساعت و در هر ساعت به میزان یک درجه دما را افزایش میدهد و در حالت گرمایش تغییرات دما به صورت برعکس است، یعنی دما طی دو ساعت کاهش پیدا می کند. فعال کردن حالت خواب در شب، موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها می شود. همچنین استفاده از این حالت کمک می کند تا دمای اتاق در طول شب و هنگام خواب مناسب و مطلوب باقی بماند.

حالت های مختلف در کولرگازی

حالت اقتصادی (Eco Mode)

کلید Eco که بر روی ریموت کنترل کولرهای گازی با تکنولوژی اینورتر وجود دارد، برای کاهش میزان مصرف انرژی است. با انتخاب این کلید، دستگاه با هدف بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی، در حالت سرمایش دما را 2 درجه افزایش و در حالت گرمایش دما را 2 درجه کاهش می دهد تا عملکرد کولرگازی با انرژی کمتری ادامه پیدا کند.

نتیجه گیری

دستگاه های تهویه مطبوع دارای طیف گسترده ای از حالت ها هستند که می توانند برای اهداف مختلف استفاده شوند. شما می توانید دمای داخل خانه را با استفاده از این حالت ها بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. انواع مختلفی از حالت های تهویه مطبوع وجود دارد که می توانید برای آسایش بیشتر و مطبوع تر کردن فضای داخلی از آنها استفاده کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

علت بوی نامطبوع ممکن است به دلیل تجمع قارچ و آلودگی در اطراف پنل و دمپر باشد. برای رفع این مشکل پنل داخلی می بایست سرویس شود. چنانچه بوی سوختگی از کولر به مشام می رسد ممکن است بورد دستگاه ایراد پیدا کرده و یا سیمهای ارتباطی آب شده باشد. برای رفع این مشکل با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

بله، روی پنل پشت دریچه معمولا یک کلید برای خاموش و روشن کردن دستگاه وجود دارد.

نشت آب از کولرگازی اسپیلت دلایل مختلفی دارد. انسداد مسیر تخلیه آب، شکستگی سینی پنل داخلی، خارج شدن لوله درین، خرابی پمپ درین، نامناسب بودن عایق لوله ها، مشکل در سیکل تبرید و …
در صورت بروز این مشکل با همکاران ما در واحد خدمات پس از فروش تماس بگیرید.