تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

چندین دهه است که تلویزیون های هوشمند، تجربه‌مان از تماشای تصویرهای مختلف را دگرگون کرده‌اند. با وجود انواع سیستم عامل در تلویزیون و دستگاه‌های نمایش امروزی، کیفیت تصویر بسیار بهتر شده و امکانات گوناگونی در این وسایل ارائه می‌شوند.

در واقع، تلویزیون های هوشمند هم مانند رایانه‌ها و تلفن‌های همراه مجهز به سیستم عاملی هستند که قابلیت‌های متنوعی از جمله امکان اتصال به اینترنت، بازی‌کردن، وب‌گردی و… را در اختیار کاربران دستگاه قرار می‌دهند. در این مطلب از وبلاگ تی سی ال با انواع سیستم عامل در تلویزیون های امروزی از جمله تلویزیون هوشمند تی سی ال آشنا می‌شوید.

وجود سیستم عامل در تلویزیون به‌ چه معنا است؟

تلویزیون دیگر حکم دستگاهی را ندارد که با نمایش چند فیلم و سریال از شبکه‌های آنالوگ، مخاطبان را به‌طور محدودی سرگرم می‌کرد بلکه به وسیله‌ای بدل شده که به‌واقع، خدماتی هوشمند و درجه‌یک در زمینه جذب کاربران انجام می‌دهد. دسترسی به اخبار، بازی‌ها و برنامه‌های گوناگون، راهی برای رقم‌خوردن تجربه‌های تازه برای مخاطبان فراهم کرده‌ است.

سیستم عامل در تلویزیون های هوشمند

سیستم عامل در تلویزیون های هوشمند باعث می‌شود که امکان تعریف برنامه‌های مختلف در دستگاه و دسترسی به آنها برای کاربران فراهم شود. با وجود چنین سیستمی، کاربران می‌توانند به برنامه‌هایی کاربردی مانند فیلیمو، آپارات و… متصل شوند. امکان استفاده از مرورگرها برای جست‌وجو با تلویزیون هم وجود دارد و می‌توان آن را به دستگاه‌های هوشمند دیگر مانند تبلت یا موبایل و رایانه هم وصل کرد.

انواع مختلفی از سیستم‌های عامل در تلویزیون هایی از برندهای گوناگون استفاده می‌شود که در ادامه از آنها بیشتر خواهید خواند.

ضرورت خرید تلویزیون هوشمند چیست؟

دستگاه‌های دیجیتالی امروزی در حال پشت‌سرگذاشتن مرزهای خلاقیت و ارائه ویژگی‌هایی هستند که هم استفاده از آنها را لذت‌بخش‌تر می‌کند و هم خدمات قبلی را باکیفیت بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند را دارید؛ بدانید که هریک از انواع سیستم عامل تلویزیون هوشمند، مزایا و کیفیت مخصوص به خود را دارند. برندهای مختلف بنا به طراحی‌ها و اصول موردعلاقه خود از نوعی از این سیستم‌ها بهره می‌برند. نسل تازه تلویزیون‌ها به‌راستی هوشمند هستند و به نظر می‌رسد که باید در آینده، منتظر خدمات و امکانات جذاب‌تری از آنها هم باشیم.

انواع سیستم عامل تلویزیون را می‌شناسید؟

سیستم‌های عامل متنوعی در تلویزیون های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اندروید (Android)
  • وب‌اُاس (webOs)
  • تایزن (Tizen)
  • ویدا (Vidaa)
  • روکو (ROKU)
  • فایر (Fire)

انواع سیستم عامل تلویزیون

اندروید (Android)

نام سیستم عامل اندروید را برای تلفن‌های همراه زیاد شنیده‌اید، از آن در تلویزیون های هوشمند تی سی ال هم استفاده می‌شود. سیستم اندروید رابط کاربری ساده‌ای دارد و امکانات مختلفی از گوگل در آن موجود است. برای مثال، با وجود آن، کاربران می‌توانند از دستیار صوتی گوگل هم بهره‌مند شوند. سیستم عامل اندروید هم با وسایل هوشمند دیگر مانند تلفن همراه در ارتباط قرار می‌گیرد و امکان اتصال به اینترنت دارد. سرعت پردازش اندروید بسیار بالا است و در بسیاری از تلویزیون ها کاربرد دارد.

از جمله مزایای تلویزیون های هوشمند تی سی ال مجهز به سیستم عامل اندروید:

  • اتصال به اینترنت و جستجو در وب
  • دسترسی به رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های اشتراک‌گذاری محتوا
  • دسترسی به محتوای آنلاین مانند پخش خدمات ویدئویی
  • امکان نصب نرم‌افزار و اپلیکیشن
  • امکان اجرای بازی
  • کنترل تلویزیون با دستورات صوتی و حتی ژست‌های حرکتی
  • گزارش و پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا امکان دسترسی به رادیوهای اینترنتی

تلویزیون های هوشمند تی سی ال مجهز به سیستم عامل اندروید

وب‌اُاس (webOs)

این سیستم هم متعلق به تلویزیون های برند ال‌جی است و طراحی ساده و کاربردی دارد. با وب‌اُاس به اپل‌تی‌وی هم دسترسی دارید. با وجود این سیستم عامل می‌توانید موس و صفحه کلید رایانه‌تان را به تلویزیون وصل کنید. امکان عوض‌کردن کانال‌ها با فرمان صوتی هم وجود دارد. منوها و ریموت‌کنترل تلویزیون های مجهز به چنین سیستم عاملی هم طراحی مینیمالیستی و مناسبی دارند.

با به‌روزرسانی سیستم عامل وب‌اُاس تلویزیونتان می‌توانید، سرعت و امکانات آن را مدام بالاتر هم ببرید. وجود دستیار صوتی، حافظه برنامه‌ها و شبکه‌های تماشاشده و سازگاری تلویزیون های مجهز به این سیستم عامل با دستگاه‌های هوشمند از جمله جذابیت‌های وب‌اُاس است.

تایزن (Tizen )

سیستم عامل تایزن هم مبتنی بر لینوکس است و در تلویزیون های سامسونگ به‌کار می‌رود. این سیستم امکان شکل‌گیری ارتباطی تعاملی با کاربران را به‌خوبی فراهم می‌کند. با وجود آن، دستگاه‌های هوشمند مختلف مانند تبلت، رایانه و موبایل به تلویزیون متصل می‌شوند و کاربران می‌توانند با وای‌فای به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

برخی از تلویزیون های هوشمند سامسونگ که مجهز به تایزن هستند، وسایل هوشمند دیگر را هم کنترل می‌کنند. در واقع با ویژگی اسمارت‌تینگز (Smart Things)، چنین قابلیتی به‌وجود می‌آید. تایزن دارای حافظه‌ای از برنامه‌های تماشاشده هم هست و می‌توانید کانال‌هایی را که بیشتر دیده‌اید در مموری‌ آن مشاهده کنید.

ویدا (Vidaa)

این سیستم عامل هم مانند گزینه‌های دیگری که تا اینجا معرفی کردیم، کاربردهای زیادی دارد و امکان دسترسی به اینترنت و برنامه‌های مختلفی را برای کاربران فراهم می‌کند. ویدا که در تلویزیون های هایسنس موجود است.



روکو (ROKU)

روکو از سیستم عامل‌های محبوبی است که امکان دسترسی به برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متنوعی را به کاربران می‌دهد. این سیستم عامل فرصت جست‌وجو در گوگل را هم فراهم می‌کند و از هوشمندی مطلوبی برخوردار است. برای نمونه، برحسب علایق کاربران، به آنها برنامه‌هایی معرفی می‌کند که متناسب با برنامه‌های دیده‌شده در گذشته هستند.

فایر (Fire )

از سیستم عامل فایر برای فایرتی‌وی (fire tv) و تبلت‌های آمازون استفاده می‌شود. این سیستم که از زیرمجموعه‌ های اندروید به‌حساب می‌آید، امکان دسترسی به آمازون الکسا را هم فراهم می‌کند. با فایر به برنامه‌های کاربردی مختلف متصل می‌شوید و می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند آگاهی از اخبار آب‌وهوا یا کنترل وسایل هوشمند دیگر بهره ببرید.

درباره گوگل‌تی‌وی

گوگل‌تی‌وی نوعی رابط کاربری بر پایه سیستم عامل اندروید است که با بهره‌مندی از فناوری‌های جذابی مانند یادگیری ماشینی کار می‌کند. از این سیستم در تلویزیون های گوگل تی وی TCL مثل تلویزیون C635i تی سی ال استفاده می‌شود.
با Google TV می‌توانید از تلویزیون هوشمند خود به اکانت‌های گوگل مختلفتان دسترسی داشته باشید، و به انواع محتواهای ویدئویی به صورت یکجا و بدون نیاز به سرچ در پلتفرم های مختلف دسترسی داشته باشید.

این سیستم رابط کاربری مطلوبی دارد و اگرچه شباهت‌هایی با سیستم عامل اندروید تی‌وی دارد اما از آن کامل‌تر و بهتر به‌نظر می‌رسد

تلویزیون C635i تی سی ال مجهز به گوگل تی وی

در آخر

وجود سیستم‌ عامل در تلویزیون های هوشمند از جمله تلویزیون تی سی ال که مجهز به اندروید هستند؛ باعث شده که کاربران با لذت بیشتری بتوانند از دستگاه‌های نمایشگر استفاده کنند. دسترسی به خدمات جانبی و امکاناتی مانند اتصال به اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف در تلویزیون های گوگل تی وی TCL یا وجود برنامه‌هایی نظیر انواع بازی‌ها در تلویزیون های جدید با انواع سیستم عامل مقدور شده است.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*