تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

تلویزیون Google TV یکی از جذاب‌ترین محصولاتی بود که توسط برندهای مشهور از جمله تی سی ال تولید شد. البته که خیلی از کاربران هنوز تفاوت گوگل تی وی با اندروید تی وی نمی‌دانند. در این مطلب از وبلاگ تی سی ال، ضمن بررسی قابلیت‌های گوگل تی وی در ایران به تفاوت آن با Android TV اشاره می‌کنیم.

انواع سیستم عامل تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند یک محصول دارای قابلیت اتصال به اینترنت است. هوشمند بودن تلویزیون به دلیل مجهز بودن این دستگاه به سیستم‌عامل‌های مختلف تلویزیونی است. انواع سیستم‌عامل‌ها در تلویزیون هوشمند عبارت‌اند از:

  • ANDROID: رایج‌ترین سیستم‌عامل تلویزیون هوشمند
  • TizenOS: یک سیستم مبتنی بر Linux
  • WebOS : سیستم‌عامل رایج در تلویزیون ال‌جی
  • ROKU: در تلویزیون‌های روکو
  • Vidaa: در تلویزیون هایسنس
  • Fire OS: اجراشده در دستگاه‌های Fire آمازون

درباره Google TV چه می‌دانید؟

گوگل تی وی یکی از تکنولوژی‌های موفق شرکت گوگل است. این رابط کاربری توسط کمپانی گوگل، در سال 2020 رونمایی شد. در یک‌کلام باید گفت که گوگل تی وی یک پلتفرم بهینه‌ساز اندروید گوگل است.

درباره Google TV چه می‌دانید

نکته:

اصطلاح سیستم عامل گوگل تی وی اصطلاح درستی نیست. چراکه گوگل تی وی نرم‌افزاری برای ارتقای، سیستم عامل اندروید است. تلویزیون Google TV امکان دسترسی کاربران به فیلم و فایل‌های ویدیویی را در کمترین زمان ممکن میسر می‌کند.

تلویزیون Google TV ظهور تکنولوژی تازه

تلویزیون Google TV امکان پخش محتواهای مفید و کاربرپسند را بدون مراجعه به پلتفرم‌های استریم مثل نتفلیکس و اپل تی وی به مخاطب می‌دهد. به‌طور مثال تلویزیون Google TV تی سی ال مدل C635 دارای سیستم عامل اندروید 11 بوده و با استفاده از گوگل تی وی به بیننده این امکان را می‌دهد تا بدون مراجعه به اپلیکیشن خاصی، تنها با جستجوی موضوع ویدیو، به تماشای محتوای موردعلاقه خود بنشیند.

نصب گوگل تی وی در تلویزیون

اگر اقدام به خرید تلویزیون مجهز به گوگل کرده اید. باید بدانید که تلویزیون گوگل یا همان تلویزیون Google TV یا به طور پیش فرض دارای رابط کاربری نصب شده Google TV روی دستگاه است؛ یا باید از طریق گوگل پلی اقدام دانلود گوگل تی و نصب آن در تلویزیون کنید.

نکاتی که برای نصب گوگل تی وی در تلویزیون باید جدی بگیرید:

  • تلوزیون گوگل TV برای ارائه خدمات نیاز به نرم‌افزارهای پخش فیلم، همانند Pandora و Netflix دارد
  • مرورگر کروم نصب شده باید به روزرسانی شده باشد تا قابلیت‌ها پخش ویدیو را داشته باشد.

مزایای تلویزیون گوگل تی وی

امکاناتی که این پلتفرم در اختیار مخاطب قرار می‌دهد جز مزیت‌های آن محسوب می‌شود. این مزایا عبارت‌اند از:

  • دسترسی به گوگل پلی استور و برنامه‌های موجود
  • قابلیت جستجوی صوتی فایل موردنظر
  • پشتیبانی از چندین حساب کاربری روی تلویزیون‌ هوشمند
  • دارای قابلیت Kids Profiles برای متناسب‌سازی محتوا با سن و روحیات کودکان
  • پشتیبانی از Basic TV برای تبدیل تلویزیون هوشمند به تلویزیون معمولی

مزایای تلویزیون گوگل تی وی

معایب تلویزیون گوگل تی وی

به دلیل Google TV نوظهور بوده، هنوز نمی‌توان درباره معایب آن نظر قطعی داد. اما تعدادی از مشکلاتی که تاکنون در استفاده از آن به وجود آمده است عبارت‌اند از:

  • عدم راه‌اندازی درست برنامه‌
  • اشکالات متعدد در جستجو
  • تغییرات زیاد نسخه جدید نسبت به قدیم

تفاوت گوگل تی وی با اندروید تی وی

سؤال خیلی از مخاطبان تکنولوژی‌های تلویزیون، این بوده که Google TV چیست و چه برتری نسبت به Android TV دارد؟ در این بخش با اشاره به تفاوت این دو، به این سؤال پاسخ می‌دهیم.



Android TV و Google TV دو پلتفرم مختلف برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید تلویزیون هوشمند هستند. این دو نسخه‌های مختلفی از اندروید بوده که دارای تفاوت‌هایی هستند. اصلی ترین تفاوت در صفحه نمایش رابط کاربری و شخصی سازی لیست تماشایی است.

  • اندروید TV به شما اجازه دانلود اپلیکیشن ها و بازی‌های مختلف از گوگل پلی را می‌دهد. اندروید تی وی دارای رابط کاربری است که بر اساس نوع تلویزیون طراحی‌شده است. این تکنولوژی، به‌عنوان دریچه سرگرمی عمل کرده و دارای امکانات متنوعی مانند Wifi، بلوتوث، پخش موسیقی و … است.
  • گوگل TV یک رابط کاربری جدید بر روی تلویزیون های اندروید تی وی است که توسط گوگل توسعه داده‌شده است. این رابط بیشتر به‌عنوان سرویس جستجوی و پخش محتوا کاربرد دارد. تلویزیون Google TV بر پایه اندروید تی وی است، اما رابط کاربری آن تجربه جدیدی از جستجو و پخش محتوای ویدئویی را به کاربران هدیه می‌کند.

تلویزیون Google TV تی سی ال

تلویزیون Google TV تی سی ال مدل C635i  مجهز به google TV است. این محصول از رابط کاربری گوگل بر پایه اندروید 11 استفاده می‌کند. امکان تماشای هر نوع ویدیو و محتوا را بدون نصب اپلیکیشن می‌توانید با تلویزیون گوگل تی وی تی سی ال تجربه کنید. همچنین با استفاده از گوگل تی وی می‌توانید به جستجوی محتوای موردعلاقه خود بپردازید که این جستجو بر اساس علاقه‌مندی و تاریخچه سرچ شما فیلتر می‌شود.

تلویزیون Google TV تی سی ال مدل C635i


اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کلیه محصولات تلویزیونی تی سی ال دارید به صفحه خرید تلویزیون هوشمند تی سی ال مراجعه کنید.

در پایان اگر تجربه استفاده از تکنولوژی گوگل تی وی را دارید با ما درمیان بگذارید.

نظرات 3

  1. محمدرضا بختیاریان

    سلام تلویزیون c635iخریدیم که گوگل تی وی آن کار نمیکند و مرورگر فعال نیست. لطفا راهنمایی بفرمایید. شماره همراه 09127240387

  2. M

    یک تلوزیون tcl خریدیم گلی هیچ بخشیش کار نمیکنه به دلیل فیلتر بودن این بخش ها چطور میتونم دسترسی پیدا کنم؟

  3. بهروز ارسن

    سلام درود خسته نباشید سوال دارم درمورد گوگل تی وی الان تو ایران فروشگاه پلی نتفلیکس همه اینا فیلتر هستن چجوری میشه باهاش کار کرد اگه بگین باید داخل تلویزیون هم فیلتر شکن نصب کنین که به درد نمیخوره منتظر پاسخ شما هستم ایمیل گذاشتم

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*