تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی و اندازه گیری فضا قبل از خرید

قبل از خرید یک ماشین لباسشویی جدید ، علاوه بر مشخصات محصول، یکی از مواردی که بهتر است بدانید، ابعاد دستگاه است. مدلهای مختلف ماشین لباسشویی ابعاد و اندازه های متفاوتی دارند . برای اینکه مطمئن شوید دستگاه به درستی در فضای مورد نظر شما قرار می گیرد بهتر است از اندازه های محصول اطلاع داشته باشید. در این مقاله ، انواع مختلف ماشین لباسشویی موجود در بازار و ابعاد آنها بررسی خواهیم کرد. همچنین به شما کمک می کنیم تا فضای خانه خود را اندازه گیری کنید تا همه چیز کاملا با هم مطابقت داشته باشد.

چرا دانستن ابعاد ماشین لباسشویی مهم است ؟

انتخاب ماشین لباسشویی که کاملا با خواسته های خانواده شما مطابقت داشته باشد بسیار مهم است زیرا آنها در اندازه ها و ظرفیتهای مختلف وجود دارند. اگر ماشین لباسشویی را انتخاب کنید که برای خانواده شما خیلی کوچک است ، وقت و انرژی خود را با شستشوی یک یا چند بار در روز تلف خواهید کرد. اگر شما یک محصول را انتخاب کنید که ظرفیت آن بیشتر از نیاز خانواده است ، باید منتظر شوید تا حجم لباسهای کثیف به اندازه ظرفیت دیگ محصول شده تا بتوانید آنها را بشویید.

انواع مختلف ماشین های لباسشویی موجود در بازار

 ماشین های لباسشویی موجود در بازار عموما در دو دسته درب از جلو، درب از بالا موجود هستند.

ماشینهای لباسشویی در از جلو معمولا گرانتر هستند و سر و صدای کمتری هم دارند. ظرفیت دیگ در این نوع از ماشینهای لباسشویی تنوع بیشتری دارد و معمولا قابلیتها و برنامه های شست‌و‌شو آنها بیشتراست.

ماشینهای لباسشویی در از بالا قیمت پایین تری دارند و نسبت به مدلهای در از جلو سر و صدای بیشتری ایجاد می کنند. این مدلها معمولا خیلی پر طرفدار نیستند.

ابعاد ماشین های لباسشویی

 ماشین های لباسشویی درب از جلو معمولا دارای ارتفاع 85، عرض 60 سانتیمتر و عمق حدودی 50 تا 55 سانتیمتر هستند. برخی دیگر از لباسشویی های درب از جلو با بدنه باریکتر تولید می شوند. در طراحی این نوع از ماشینهای لباسشویی قطر درام افزایش و عمق آن کاهش پیدا کرده تا چرخش لباس و ضربه زنی به آن افزایش پیدا کند و در نهایت عملکرد شستشو بهبود یابد. کاهش قطر درام موجب کاهش ابعاد عمق دستگاه می شود. این نوع از ماشینهای لباسشویی معمولا دارای ارتفاع 85 سانتیمتر، عرض 60 سانتیمتر و عمق بین 32 تا 47 سانتیمتر هستند. 

ماشین های لباسشویی عمودی معمولا دارای ارتفاع بیشتری نسبت به سایر مدلها هستند. ارتفاع این مدلها 85 تا 90، عمق آنها 60 و عرض 40 سانتیمتر است.

ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی

ابعاد ماشین های لباسشویی تی سی ال

ظرفیتابعاد (ارتفاع×عمق×عرض)
ماشین لباسشویی 6 کیلویی85×49.5×60 سانتیمتر
ماشین لباسشویی 7 کیلویی85×49.5×60 سانتیمتر
ماشین لباسشویی 8 کیلویی85×52×60 سانتیمتر
ماشین لباسشویی 9 کیلویی85×56×60 سانتیمتر
ماشین لباسشویی 10 کیلویی85×62.5×60 سانتیمتر
ماشین لباسشویی 11 کیلویی85×62.5×60 سانتیمتر

چگونه فضای قرارگیری ماشین لباسشویی را اندازه گیری کنیم ؟ 

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره شد، دانستن ابعاد محل قرارگیری ماشین لباسشویی نیز اهمیت دارد. قبل از خرید ماشین لباسشویی بهتر است فضای قرارگیری دستگاه را با در نظر گرفتن فاصله کافی برای اتصالات پشت دستگاه و فضای باز و بسته شدن درب اندازه بگیرید. بهتر است دستگاه از هر دو طرف نیز فضای کافی برای مواقعی که نیاز به تعمیر دارد داشته باشد تا تعمیرکار به راحتی بتواند برای تعویض قطعات دستگاه را جابجا کند. مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما حداقل 5 تا 10 سانتیمتر از قسمت بالایی فاصله دارد.

نتیجه گیری

 برای خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت و ابعاد مناسب باید فضایی که قرار هست به آن اختصاص دهید را اندازه گیری کرده و با ابعاد ماشین لباسشویی مورد نظرتان مقایسه کنید. علاوه بر این بهتر است بررسی کنید که معمولا در هر چرخه از شستشو چه میزان لباس می شویید تا بتوانید مناسب ترین ظرفیت را بر اساس میزان شستشو انتخاب کنید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

اگر بدنه ماشین لباسشویی برق داشته باشد باید ارت دستگاه را بررسی نمایید. در صورتی که پریز منزل شما ارت ندارد از یک متخصص برق برای انجام این کار کمک بگیرید.

نخ کش شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی شاید به این دلیل باشد که برنامه شستشو مناسب با لباس‌تان را انتخاب نکرده باشید.

برای جلوگیری از باقی ماندن نرم کننده در جاپودری ماشین لباسشویی، بهتر است نرم کننده را تا زیر خط MAX داخل جاپودری بریزید.