تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

تعمیر و نگهداری کولر گازی

تعمیر و نگهداری کولر گازی

یکی از وسایلی که به ویژه با گرم شدن هوا جزو لوازم ضروری محسوب می شود انواع کولر از جمله کولر گازی و اسپلیت می باشد. اگر در فکر خرید کولر گازی جدید هستید به شما پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید کولر گازی را مطالعه فرمایید. اما بعد از خرید ، توجه به برخی نکات می تواند به شما در بهره وری هرچه بهتر و افزایش طول عمر دستگاه کمک کند که در این مقاله به برخی از آنها اشاره شده است.

تمیز کردن فیلترها

کثیف شدن فیلترهای هوا در کولرهای گازی باعث می شود کارآیی آنها کاهش یابد . به این ترتیب خنکی باد کولر کاهش می یابد و مصرف انرژی دستگاه نیز افزایش پیدا می کند. بهتر است فیلترها را به صورت دوره ای تمیز کنید. در بعضی انواع اسپلیت،‌ فیلترها کاملا قابلیت جداسازی از دستگاه را دارند. می توانید آنها را جدا و به راحتی تمیز کنید و سپس در جای خود قرار دهید.

تمیز کردن یونیت خارجی

اسپلیت ها معمولا علاوه بر پنل یا واحد داخلی ، دارای یک یونیت خارجی هستند، که در محیط بیرونی قرار می گیرد .برای تمیز کردن یونیت خارجی ابتدا برق را قطع کنید و سپس با استفاده از یک پارچه و یک مایع شستشو آن را تمیز کنید.

تنظیم کردن دمای هوا

دمای هوا را متعادل نگهدارید. سرد کردن بیش از حد اتاق به سلامتی شما آسیب می رساند، علاوه بر آن باعث افزایش مصرف انرژی می شود. کارکردن بیش از حد کمپرسور نیز به مرور زمان به کولر گازی شما آسیب می رساند و طول عمر دستگاه را کاهش می دهد. به هنگام خواب دمای کولر را کم کنید. برخی اسپلیت ها دارای حالت خواب یا sleep  هستند که استفاده از آن به پایین آمدن مصرف انرژی کمک شایانی می کند و به سلامتی شما نیز کمک می کند.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری کولر گازی

بررسی یونیت خارجی

هر چند مدت یک بار واحد خارجی را بررسی کنید. ابتدا محل قرارگیری آن را بررسی کنید که جابجا نشده باشد همچنین وسایل اضافی در اطراف آن وجود نداشته باشد. کندانسور برای اینکه جریان هوا را به خوبی به گردش درآورد نیاز به فضای خالی دارد. از قراردادن مواد شیمیایی و بودار در اطراف آن خودداری کنید.

شارژ کردن گاز مبرد

کولر گازی بعد از مدتی کارکرد ممکن است قادر به تولید باد سرد نباشد یکی از مهترین علت های آن می تواند خالی شدن گاز مبرد باشد که باعث خشک کار کردن کولر می شود. خشک کارکردن می تواند باعث افزایش فشار به موتور و فرسایش دستگاه شود. برای شارژ کردن گاز مبرد از متخصصین مربوطه کمک بگیرید.

چک کردن پنجره ها و راه های هدر رفت هوا

باز بودن پنجره ها یا تابیدن نور آفتاب به داخل می تواند باعث هدر رفت هوای خنک تبادل شده توسط کولر شود. و فشار بیشتری به کمپرسور و سایر قسمت ها وارد می شود.

به صداهای دستگاه توجه کنید

وجود صداهای غیرمعمول از کولر گازی شما می تواند هشداری برای وجود مشکل باشد در صورت بروز هر گونه صدای غیرمعمول با کارشناس مشورت کنید.

بررسی سلامت لوله تخلیه

سلامت لوله تخلیه آب را بررسی کنید تا نشتی نداشته باشد اگر اطراف یونیت خارجی شما آب وجود دارد ممکن است به این دلیل باشد که لوله تخلیه دچار نشتی است.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول