تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

شست و شوی آسان ملحفه با ماشین لباسشویی

به طور حتم در هتل ها و اقامتگاه های گوناگون، لحاف و رو بالشی های سفید و تمیز آنجا نظر شما را به خود جلب کرده است. تا به حال از خودتان پرسیده ایدکه این لحاف ها را با کدام ماشین لباسشویی می شویند که تا این حد تمیز و پاکیزه می باشند. ملحفه های سفید، از کاربردی ترین وسایل هر خانه به حساب می آیند و می توان در جاهای مختلف مانند اتاق خواب و غیره از آن ها استفاده کرد. به همین خاطر احتمال لکه شدن این نوع لحاف بالا است. تلاش شما برای مراقبت از لحاف ها بی فایده است و اگر مرتبا آن ها را هم بشویید، به مرور زمان رنگ پارچه تغییر می کند و دیگر ظاهر تمیز قبل را نخواهد داشت.

خوشبختانه برای این موضوع راه حلی وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه شستشو ملحفه های سفید با استفاده از ماشین لباسشویی بپردازیم. همچنین راه حل های بسیار ساده و موثری برای بهبود عملکرد شستشو آموزش خواهیم داد.

انواع مواد سفید کننده موثر برای شستشو ملحفه ها در ماشین لباسشویی

تقریباً بیشتر لحاف ها پس از مدتی به دلیل تعرق و چربی بدن که در حین خواب به وجود می آیند، زرد و کدر می شوند. اما با استفاده از ترفند هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، شما می توانید لحاف خود را کاملا تمیز کنید. خبر خوب اینجاست که این ترفند ها در همه لباسشویی ها جواب می دهد و لازم نیست که بهترین ماشین لباسشویی بازار را در اختیار داشته باشید. مواد شوینده ای که برای سفید کردن ملحفه ها می توانیم از آن ها استفاده کنیم به شرح زیر می باشند:

استفاده از لیمو

لیمو حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک می باشد و خواص سفید کنندگی بالایی دارد. لیمو می تواند در فرایند شستشو لحاف بسیار موثر عمل کند و لکه ها را بزداید. دو روش برای لکه زدایی به کمک لیمو وجود دارد که به آن می پردازیم :

راهکار اول : آب لیمو را بگیرید و با مواد شوینده معمولی ماشین لباسشویی ترکیب کنید و به صورت معمول از ماشین لباسشویی استفاده نمایید.

راهکار دوم : نصف فنجان آب لیمو را با حدود ۴ لیتر آب داغ مخلوط کرده و لحاف را حداقل یک ساعت و حداکثر یک شبانه روز در محلول بگذارید تا خشک شود. (از این روش نباید برای پاکیزگی ملحفه های ابریشمی استفاده کرد.) بعد از اینکار می توانید ملحفه را بردارید و طبق معمول با ماشین لباسشویی، لحاف خود را بشویید.

استفاده از سرکه و جوش شیرین

به جرات می توان گفت سرکه جزو محبوب ترین ماده معمولی خانگی است که علاوه بر استفاده در تهیه غذا، به عنوان یک راه حل موثر جهت تمیز کردن اجسام مختلف نیز معرفی می شود. جوش شیرین نیز علاوه بر مصارف خوراکی، به عنوان یک ماده تمیز کننده با قابلیت حذف بو شناخته شده است. دو روش برای استفاده از این مواد برای شستشو لحاف سفید وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم :

راهکار اول : جهت شستشو لحاف سفید با این راهکار، ابتدا لحافی که می خواهید در لباسشویی بشویید را داخل دستگاه بگذارید. سپس نصف فنجان جوش شیرین را به درام لباسشویی خود اضافه کنید. حالا، در محفظه مخصوص نرم کننده پارچه، سرکه را اضافه کنید. سپس، ماشین لباسشویی را روشن کرده و از آب داغ استفاده کنید و اجازه دهید که لباسشویی یک دور معمولی کار کند. آب داغ، در از بین بردن لکه ها بسیار موثر تر از آب سرد و گرم عمل می کند.

راهکار دوم : نصف فنجان سرکه را با حدود ۴ لیتر آب داغ مخلوط کنید. لحاف را بگذارید داخل این آب تا به مدت یک ساعت در آن قرار بگیرند. حال برای رفع بوی سرکه می توانید به آب مقداری جوش شیرین اضافه کنید. سپس لحاف را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و اجازه دهید که لباسشویی یک دور کار کند.

سفید کننده

با وجود آنکه سفید کننده یکی از محبوب ترین روش های تمیز کردن پارچه می باشد، اما راهکار ایده آلی نیست. به دلیل آنکه در صورت استفاده بیش از حد از این مواد، الیاف ملحفه آسیب می بینند. اما برای از بین بردن لکه ها مناسب هستند. توصیه می شود که برای لکه های قدیمی از سفید کننده استفاده شود. برای شستشو لحاف با سفید کننده به شکل زیر عمل کنید :

نصف فنجان سفید کننده را به درام ماشین لباسشویی اضافه کرده و دستگاه را برای یک دور کامل روشن کنید. پس از شستشو اگر بوی سفید کننده همچنان باقی مانده بود، یک دور دیگر ماشین لباسشویی را برای شستشوی مجدد با مواد شوینده معمولی، روشن کنید.

بهینه سازی فرایند شستشو لحاف ها توسط لباسشویی

نکات بهینه سازی فرایند شستشو لحاف ها توسط لباسشویی

برای بهبود فرایند شستشو لحاف توسط ماشین لباسشویی، نیاز است برخی نکات را رعایت کنید تا هم ملحفه ها به خوبی شسته شوند و هم اینکه پس از شستشو نرم و لطیف تر بشوند. نکات مهم به شرح زیر می باشند :

مرحله یک : نیاز است ملحفه های خود را قبل از شستشو در ماشین لباسشویی، به مدت یک ساعت در آب داغ قرار دهید. در این زمان می توانید سرکه، سفید کننده یا لیمو را به آب داغ اضافه کنید تا در این مدت جرم گیری به خوبی انجام شود.

مرحله دوم : پس از آن که جرم ملحه های از پارچه جدا شد، لحاف را داخل ماشین لباسشویی بگذارید و شوینده معمولی را به همراه نصف فنجان جوش شیرین داخل محفظه مواد شوینده بریزید. صبر کنید تا ماشین لباسشویی یک دور کامل به شستشو لحاف بپردازد و لحاف را به خوبی بشوید.

مرحله سوم : در صورتی که بعد از شستشو متوجه شدید که لحاف هنوز بوی سرکه یا سفید کننده می دهند، یکبار دیگر لحاف را با ماشین لباسشویی بشویید و این بار از هیدروژن پراکسید استفاده کنید و از مواد شوینده معمولی استفاده نکنید. در این مرحله لحاف به خوبی با هیدروژن پراکسید شسته شده و هرگونه بوی اضافی را از بین می برد.

مرحله چهارم : در آخر پس از تمامی این مراحل، لحاف خود را در هوای خشک و ترجیحا در معرض نور خورشید قرار دهید تا به خوبی خشک بشوند.

نتیجه گیری

تمامی نکاتی که ذکر شد، منجر می شوند که لحاف سفید شما، هرچقدر که کثیف یا قدیمی باشند، مانند روز اولشان پاکیزه شوند و نو به نظر برسند. توجه کنید که برخی از این مواد خاصیت پاکنندگی بالایی دارند و نباید بیش از اندازه از آن ها استفاده شود. پیشنهاد می شود پس از هر یک یا دو بار شستشو معمولی از این روش ها برای شستشو لحاف سفید استفاده کنید تا بافت پارچه آسیب نبیند.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول