تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

خرید محصول درجه یک راحتی شما را به آسانی تضمین می‌کند. در بازار پر رقابت تلویزیون‌های هوشمند نیز این قائده صدق می‌کند. اگر به دنبال خرید تلویزیون هستید و هنوز گزینه مورد نظرتان را انتخاب نکرده‌اید، باید بگوییم که کیفیت تصویر در تلویزیون‌های TCL را تضمین شده است.

در این مطلب از بلاگ تی سی ال با ما همراه باشید تا با بهترین کیفیت تصویر تلویزیون ، انواع کیفیت‌های تصویری مختلف در تلویزیون‌های تی سی ال و آخرین فناوری‌های آن آشنا شوید.

انواع کیفیت تصویر تلویزیون کدام است؟

قبل از این که به تلویزیون های TCL بپردازیم، بهتر است بهترین کیفیت تصویر تلویزیون را بررسی کنیم.

مدت‌ها است که در دنیای فناوری شاهد افزایش عمق رنگ مشکی، پر ارژی شدن تصاویر، تفکیک خاکستری از مشکی و … بوده‌اید. این امر سبب خلق تکنولوژی‌های گسترده و پیشرفته‌ای شده که بهترین کیفیت تصویر تلویزیون را ایجاد می‌کند. از پرطرفدارترین تکنولوژی‌های تصویر می‌توان به فناوری QLED ، پنل IPS و تکنولوژی HDR10 اشاره کرد که منجر به نمایش بهترین تصویر تلویزیون می‌شود. همچنین از کیفیت تلویزیون 4K هم نباید غافل شد.

با مقایسه کیفیت تلویزیون ها می‌توان انتخاب بهتری داشت و بهترین تلویزیون از لحاظ کیفیت تصویر را شناخت. انواع کیفیت تصویر تلویزیون شامل موارد زیر می‌شود:

  • کیفیت تصویر SD: کیفیت 720P تلویزیون‌های SD با رزولوشن 720×576 دارای کمترین تعداد پیکسل است.
  • کیفیت تصویر HD: کیفیت 720P تلویزیون‌های HD دارای رزولوشن 1366X768 و 1049088 پیکسل است. کیفیت این تلویزیون‌ها بیشتر از تلویزون‌های SD بوده و جزئیات بیشتری را نمایش می‌دهد.
  • کیفیت تصویر Full HD: روزلوشن تلویزیون‌های Full HD 1920X1080 با تعداد پیکسل‌های 2073600 است. در این نوع تلویزیون به دلیل تعداد پیکسل‌های بالا قادر به دیدن کوچکترین جزئیات هستند و وضوح تصویر تلویزیون بالاتر است.
  • کیفیت تصویر 4K: تلویزیون‌های 4K از رزولوشن 2160X3840 با تعداد پیکسل 8294400 برخوردار هستند. رزولوشن تلویزیون‌های 4K دوبرابر روزلوشن تلویزیون‌های فول اچ دی است و در رده ‌بندی کیفیت تصویر تلویزیون ، بهترین تلویزیون از نظر کیفیت تصویر است.
  • کیفیت تصویر 8K: تلویزیون های 8K دارای رزولوشن بسیار بالای 4320X7680 پیکسل هستند که جزئیات تصویر را با بالاترین حد ممکن نمایش می‌دهند و می‌توان گفت بهترین کیفیت تلویزیون است. کیفیت تصویر 8K معمولا بر روی صفحه نمایش‌های بزرگ کیفیت بالاتری دارند.
  • چرا تلویزیون تی سی ال؟

اگر بپرسید چرا باید تلویزیون تی سی ال را انتخاب کنیم؟ باید بگوییم تلویزیون‌های ساخت این برند همگی دارای آخرین فناوری‌های تصویری روز دنیا هستند و با ضمانت 2 ساله مادیران به فروش می‌رسند. بنابراین در کنار تلویزیون با کیفیت، شما از خدمات پس از فروش این محصول نیز بهره مند می شوید.

چرا تلویزیون تی سی ال

کیفیت تصویر در تلویزیون‌های TCL

از تلویزیون خود چه انتظاری دارید و بهترین کیفیت تصویر تلویزیون کدام است؟ برند تی سی ال انتظاراتتان را از قبل برآورده کرده است. کیفیت نور بالا، تفکیک رنگ‌ها و افزایش کنتراست و در نهایت وضوح تصویر از جمله مواردی هستند که تصویر تلویزیون‌های تی سی ال را از دیگر محصولات بازار مجزا می‌کنند.

فناوری های افزایش کیفیت تلویزیون تی سی ال کدامند؟

از جمله فناوری هایی که تلویزیون تی سی ال برای ارائه کیفیت تصویر بهتر در نظر گرفته است عبارتند از:

  • UHD 4K
  • MINI LED
  • QLED
  • HDR 10
  • DOLBY VISION
  • QLED
  • MEMC
  • 120 Hz.DLG

رزولوشن تلویزیون TCL

کیفیت تصویر در تلویزیون‌های TCL با بیشتر شدن تعداد پیکسل‌های تصویر نسبت به تلویزیون‌های قدیمی‌تر بسیار بالا رفته و همین باعث افزایش سطح رزولوشن در این تلویزیون‌ها شده است.

به این ترتیب، با وجود طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها در تلویزیون تی سی ال، شاهد کیفیت تصویری ارتقا داده شده و در حد استاندراد جهانی هستیم.

نظر مخاطبان درباره کیفیت تلویزیون تی سی ال چیست؟

تلویزیون‌های TCL با سابقه بیش از 50 سال در عرضه بین المللی، توانسته‌اند تا رضایت عموم مشتریان را در زمینه وضوح تصویر جلب کنند و نمره قبولی را در ارائه فناوری های نوین کیفیت تصویر بدست آورند.



با تمام این اوصاف، برای انتخاب درست تلویزیون از بین مدل‌های مختلف باید درباره تفاوت بین این مدل‌ها و مزایای آن‌ها بدانید. موردی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

کیفیت تصویر 4K

تلویزیون‌های TCL که دارای کیفیت تصویر 4K هستند، تصاویر را با وضوح 2160 تا 3840 پیکسل (حدود 8 میلیون پیکسل) نمایش می‌دهند. برای این که مقایسه برای شما ساده‌تر شود، لازم است بدانید که کیفیت تصویر 4K چهار برابر بیشتر از FULL HD است.

به این ترتیب کیفیت تصویر تلویزیون تی سی ال 4K جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارد و ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر، عمقی سه بعدی در تصویر ایجاد می‌کنند. نکته جالب اینجاست که اگر محتوای فول اچ دی نیز در تلویزیون های 4K تی سی ال پخش شود، کیفیت تصویر بهتر خواهد بود.


توجه!

برای استفاده از کیفیت تصویر 4K لازم است تا محتوای مورد نظر نیز با این کیفیت از تلویزیون پخش شود. فیلم‌های BLU-RAY و پخش کننده‌های 4K (کنسول بازی، شبکه‌های تلویزیونی و کانال‌های اینترنتی) بهترین خروجی را با کیفیت مورد نظر در اختیار شما خواهند گذاشت.


تلویزیون‌هایی با تکنولوژی ultra HD 4k

درباره کیفیت 4 برابری تلویزیون‌هایی با تکنولوژی 4k بالاتر برایتان گفتیم. حالا به این ویژگی، ultra HD را هم اضافه کنید.

تلویزیون‌های با فناوری ultra HD 4k، دارای وضوح تصویر بسیار بالا و با رزولوشن Full HD هستند. در این مدل تعداد پیکسل‌های عمودی و افقی نسبت به مدل‌های دیگر بسیار بالا است.

تلویزیون‌های ultra HD 4k تی سی ال

در تلویزیون‌هایی با تکنولوژی ultra HD 4k بیش از 8 میلیون پیکسل، تصاویر را با 4 برابر وضوح بیشتر نسبت به فول اچ دی ارائه می‌دهند و جزئیات تصویر تلویزیون در کیفیت بالاتری به نمایش درمی‌آیند.

اگر قصد دارید تا تلویزیون با تکنولوژی ultra HD 4k بخرید، برند تی سی ال گزینه خوبی است.

درباره فناوری MINI LED بیشتر بدانید!

MINI LED اصطلاحی برای توصیف نور پس‌زمینه تلویزیون و کیفیت تصویر آن است. بگذارید تا بیشتر در این رابطه توضیح بدهیم.

LED به معنای دیود ساطع کننده نور است و به میزان روشنایی پس‌زمینه تلویزیون اشاره دارد. تلویزیون های Mini LED تی سی ال به‌جای استفاده از یک پس‌زمینه بزرگ، از هزاران LED برای ارائه‌ی بهترین کیفیت استفاده می‌کند.

تلویزیون‌ MINI LED تی سی ال

تلویزیون‌های MINI LED به دلیل همین کوچکی اندازه دایودها، امکان استفاده از تعداد بیشتری از این قطعات را دارند که در نتیجه آن، نور پس‌زمینه بیشتر شده و تصویری روشن‌تر با کنتراست بالا به نمایش گذاشته می‌شود.

با توجه به این توصیفات، تلویزیون‌های مینی ال ای دی TCL، توانایی بیشتری در محدود کردن پراکندگی و شکوفایی نور دارند.

 تلویزیون QLED تی سی ال

یکی دیگر از گزینه‌های پیش رو از لحاظ کیفیت، تلویزیون QLED است. اولین شرکتی که این فناوری را ارائه داد، شرکت سامسونگ بود اما TCL، نسخه‌ای قوی‌تر و البته ارزان‌تر از آن را تولید و وارد بازار کرده است.

تلویزیون QLED محصولی مبتنی بر نقطه کوانتومی است و همین باعث می‌شود که تلویزیون‌های QLED تی سی ال با تلویزیون‌های معمولی تفاوت داشته باشند. به این ترتیب که کیفیت کلی رنگ در این تلویزیون‌ها ساده و طبیعی است اما با این حال، کیفیت رنگ بسیار بالاست.

مهم‌ترین ویژگی های تلویزیون های QLED تی سی ال

  • درخشندگی بالا
  • ارائه رنگ هایی با بیشترین خلوص
  • رنگ های زنده تر و کنتراست بالاتر
  • وضوح بیشتر و دامنه پویای بالا

تفاوت کیفیت MINI LED با QLED و FULL HD

در یک کلام، تمام برندها از جمله تلویزیون TCL سعی در ارائه بهترین کیفیت تصویر دارند. تنها تفاوت آن‌ها در وضوح تصویر و البته قیمت آن‌ها است.

تفاوت MINI LED با QLED و FULL HD

برای درک تفاوت کیفیت تصویر تلویزیون‌های MINI LED با QLED و FULL HD باید با سازوکار آن‌ها آشنا شوید.

  • درباره کیفیت تلویزیون‌های MINI LED گفتیم که هزاران دیود ساطع کننده نور در پشت زمینه، کیفیت تصویر را ارتقا می دهد.
  • تلویزیون‌های QLED دارای نقاط کوانتومی برای تولید نور و رنگ هستند. دقیقا همین ویژگی باعث شده تا تصویر تلویزیون های QLED تی سی ال دارای رنگ‌بندی دقیق و روشنایی بیشتری نسبت به دیگر مدل‌ها باشد.
  • تلویزیون‌های FULL HD دارای حداکثر 1920 پیکسل افقی و 1080 پیکسل عمودی هستند. کیفیت 1080P در واقع نماینده‌ای از وضوح تصویر تلویزیون‌های FULL HD است و حداکثر پیکسل‌های تصویر در حالت عمودی را نشان می‌دهد.

از تفاوت‌های این تلویزیون با نسخه 4K می‌توانیم به افزایش 4 برابری تعداد پیکسل ها نسبت به FULL HD یاد کنیم. این بدین معناست که پیکسل‌ها در تلویزیون 4K به 3840 خط افقی با 2160 خط عمودی می‌رسند و این مقدار بسیار بیشتر از FHD یا همان فول اچ دی است.

تکنولوژی full array led

تکنولوژی تلویزیون‌های full array led در حال حاضر یکی از بهترین‌های بازار تلویزیون‌های هوشمند در جهان است. تکثیر بسیار بالای نور و بازتولید رنگ از طریق محدوده‎‌های مختلف، پررنگ‌ترین ویژگی‌های full array led هستند.

نور پس‌زمینه این تلویزیون‌ها هوشمند است و تنها نقاطی که نیاز به روشنایی دارند، روشن می‌شوند؛ چنین ویژگی تنها در سه نوع تلویزیون موجود است که full array led یکی از آن‌هاست.

تکنولوژی HDR 10

یکی از مواردی که این روزها باید در هنگام انتخاب و خرید تلویزیون به آن توجه کنید، آشنایی با مفهومی همچون HDR10 است. کیفیت تصویر در سری های جدید تلویزیون‌های TCL نیز دارای HDR10 است.

HDR10 عمق رنگ ۱۰ بیتی دارد و می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ را نشان دهد. تمامی تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی پلی‌استیشن 4 و 5 و سری‌های مختلف کنسول‌های ایکس باکس همگی مجهز به HDR10 هستند.

کاربرد وسعت رنگ گسترده یا WCG در تلویزیون

تلویزیون‌های WCG (Wide Color Gamut) دارای وسعت رنگ گسترده‌ای هستند و این ویژگی به تلویزیون‌ها اجازه می‌دهد که رنگ‌های بیشتری را به نمایش بگذارند. بنابراین در تصویر تلویزیون‌هایی که از این تکنولوژی بهره می‌برند، رنگ‌های بیشتری نمایش داده‌شده که همین باعث زنده‌تر و واقعی‌تر شدن تصویر شده است.

لازم به ذکر است که قابلیت WCG بر پایه سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی قرار دارد و سایر رنگ‌های تصویر با ترکیب شدن این سه رنگ پایه ایجاد می‌شوند.

WCG همراه با قابلیت HDR ارائه می‌شود و همین باعث شده تا تصاویر و محتوا‌های نمایشی به صورت گسترده و عمیق به کاربران نمایش داده شوند.

فناوری IPS

تکنولوژی صفحه نمایش IPS یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های TFT LCD است. TFT یک نوع نمایشگر از نوع LCD می باشد. این نوع نمایشگر عملکرد بهتری نسبت به ال سی دی دارد.

تکنولوژی IPS ، روش جدیدی برای افزایش کیفیت رنگ و زاویه دید و همچنین سرعت و ثبات پاسخگویی نمایشگر است و برای ارتقا کیفیت تصویر تلویزیون از پنل‌های IPS استفاده می‌کنند که دارای زاویه دید بسیار بالایی هستند و معمولا با همین ویژگی شناخته می‌شوند.

تلویزیون‌های سری C تی سی ال معمولا داری فناوری IPS و بالاترین کیفیت تصویر تلویزیون هستند.

فناوری IPS تلویزیون تی سی ال

از جمله ویژگی های پنل IPS:

  • صفحه نمایش IPS دامنه دید گسترده‌ای را در اختیار تماشاگر قرار می‌دهد.
  • IPS در برابر فشار، مقاومت خوبی دارد. در چنین حالتی تصویر در زمان تماس دست یا هر وسیله دیگری با صفحه نمایشگر، در زمینه رنگ، نور و کیفیت تصویر دچار افت نمی‌شود.
  • پنل IPS برای رفع نقطه ضعف نمایشگرهای قبل از خود ساخته شده و مشکلاتی از قبیل نمایش محدود رنگ‌ها و زاویه دید تک بعدی را برطرف کرده است.
  • یکی از ویژگی‌های اصلی تلویزیون IPS، دقت رنگ بالا و قابلیت ارائه تصویر در زوایای مختلف است.

تکنولوژی Dolby Vision چیست و چه کاربردی دارد؟

دالبی ویژن توسط Dolby Labs ساخته و توسعه داده شده و یک فرمت اختصاصی و پویای HDR است. دالبی ویژن تکنولوژی خاصی است که تنها توسط برخی از برندهای خاص استفاده می‌شود. تی سی ال، سامسونگ، ال جی و چند نام تجاری دیگر تنها برندهایی هستند که محصولاتی با کیفیت Dolby Vision تولید می‌کنند.

تکنولوژی Dolby Vision با تنظیم بر اساس صحنه به صحنه و فریم به فریم، جزئیات تصویر را همراه با دقت رنگ بالاتری ارائه می‌دهد. پخش تصویر با فرمت دالبی فرمت تصویر را دقیقا همانگونه که دالبی ویژن است، تنظیم می‌کند.

برای استفاده از دالبی ویژن نیاز به یک منبع برای دریافت ویدیوی دالبی ویژن دارید. در حال حاضر بسیاری از فیلم‌های Blu-rays و ultra HD 4k با فرمت دالبی ویژن سازگارند.

 سرویس‌های پخش فیلم مانند Netflix و Amazon Prime نیز از این سرویس پشتیبانی می‌کنند. +Disney و +Apple TV نیز به زودی سرویس جدید خود بر پایه این تکنولوژی به نام Dolby Atmos را ارائه می‌دهند.

برای آشنایی با بهترین فیلم های 2023 کلیک کنید.

فناوری MEMC و تجربه وضوح بیشتر در حین بازی

فناوری MEMC یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دلخواه یک تلویزیون برای گیمرهاست. بازیکنان بازی‌های کامپیوتری برای عمیق شدن در فضای بازی نیاز دارند که تصویری روان ببینند و این خواسته با MEMC شدنی است. وجود فناوری MEMC در مسابقات سرعتی مانند رالی و فوتبال برای گیمرها همچون یک موهبت است.

  • فناوری MEMC در تلویزیون تی سی ال باعث می‌شود که لگ‌های تصویر تا حد زیادی از بین برود و حرکات سریع در بازی، با کیفیت و جزئیات بیشتری دیده شود.
  • این تکنولوژی سرعت انتقال تصاویر در صفحه نمایشگر را نسبت به قبل، دو برابر کرده است. در ام ای ام سی، لرزش حرکت‌ها و سایه‌ها برای چشم قابل درک است و حرکت‌های سریع در صفحه نمایشگر تلویزیون واقعی‌تر دیده ‌می‌شوند.
  • همچنین لرزش‌های تصویر حذف شده و حرکت و جابجایی در فیلم‌ها روان و طبیعی‌تر است.

نرخ رفرش ریت نمایشگر و تاثیر آن در تجربه کاربری

نرخ رفرش ریت به تعداد تصاویری گفته می‌شود که صفحه نمایش می‌تواند در یک ثانیه نمایش دهد. این نرخ با واحد هرتز (Hz) اندازه گیری می‌شود.

مشخصه‌ نرخ تازه سازی (Refresh Rate) یکی از ویژگی‌های مورد توجه در انواع نمایشگرهای تلویزیون و گوشی و حتی مانتیورهای خانگی و لپ‌تاپ است. رفرش ریت را با عددهایی همچون ۶۰Hz یا ۱۲۰Hz نمایش می‌دهند.

این را به یاد داشته باشید که هر مقدار نرخ رفرش ریت بالاتر باشد، نمایش تصاویر نرم‌تر و روان‌تر می‌شود و این تاثیر بسیاری در بهبود تجربه کاربری مخاطب دارد.

نرخ رفرش ریت 120 هرتز

بهترین نرخ رفرش در تلویزیون‌ها، ۱۲۰ هرتز است که تلویزیون های تی سی ال در سری های جدید از این فناوری پشتیبانی می کنند. بیشترین کاربرد رفرش ریت تلویزیون با نرخ بالا در هنگام بازی است و این ویژگی تاثیر خاصی در پخش فیلم و تصاویر تلویزیونی ساده در حال حاضر ندارد. به همین خاطر است که تلویزیون های گیمینگ از نرخ رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کند.

TCL در تولید تلویزیون‌ها بر کیفیت بسیار تأکید دارد. با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، محصولات این شرکت به سرعت جای خود را در بازار یافته‌اند و بهترین تلویزیون از نظر کیفیت تصویر و صدا هستند. تلویزیون‌های هوشمند تی سی ال از کیفیت تصویر 4K و تکنولوژی HDR10 برخوردار است که کیفیت تصویر را دوبرابر می‌کند. همچنین مجهز به قابلیت WiFi Screen Mirror است که می‌توان محتوای داخل گوشی را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون تی سی ال، به اشتراک گذاشت.

کلام اخر

در این مطلب درباره بهترین کیفیت تصویر تلویزیون و کیفیت تصویر در تلویزیون‌های TCL و تکنولوژی‌های مختلف مرتبط با فناروی های تصویری صحبت کردیم. حالا مطمئنیم که دیگر بهترین انتخاب را برای خرید تلویزیون خواهید داشت.

در انتها شما بگویید که برای خرید تلویزیون به چه نکات دیگری در زمینه کیفیت تصویر توجه می‌کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*