بیشتر بخوانید
داستان تولد یک برند و شناخت مسیری که از ابتدا در آن حرکت میکند از آن جهت اهمیت دارد که به مخاطبان و طرفداران آن برند اطمینان کافی می دهد که در اعتماد خود اشتباه نکرده اند. از طرفی پیشینه یک برند معتبر جهانی به مشتریانی که قصد خرید محصولات آن را دارند اطمینان و اطلاعات کافی برای خرید هوشمندانه را هدیه می کند. مسیر حرکت تی سی ال از حدود نیم قرن پیش یعنی در سال 1981 آغاز شد. زمانی که تی سی ال تحت عنوان شرکت لوازم خانگی TTK که در حوزه تولید نوار ضبط صوت فعالیت می کرد که یکی از اعضا ء 13 شرکت مشارکتی و سرمایه گذاری مشترک در چین بوده است. در سال 1985 بود که این شرکت به برند تی سی ال مخفف Telephone Communication Limited تغییر نام داد.
پس از یک دهه فعالیت مستمر در بازار چین و کسب موفقیت های بسیار، اینبار تی سی ال با ورود به بازار جهانی و شروع کار از ویتنام، فعالیت های جهانی خود را ادامه داد. TCL دو شرکت Thomson TV و مارک موبایل Alcatel را هم خریداری کرد. روند تولیدی این شرکت از تولید تلفن ثابت و ارائه خدمات ارتباطاتی آغاز و منجر به توسعه خطوط تولیدی در زمینه طراحی، توسعه، تولید و فروش تلویزیون، تلفن همراه، سیستم های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و لوازم الکتریکی کوچک گردید. موفقیت این برند به حدی بود که مدیر کل این شرکت از طرف مجله Time و CNN به عنوان یکی از 25 رهبر موفق در بازرگانی جهانی معرفی شد. هم اکنون مجموعه تی س ال شامل چهار شرکت زیرشاخه صوتی تصویری تی سی ال ، تکنولوژی ارتباطات تی سی ال، تونلی (Tonly) الکترونیک و تکنولوژی صفحه نمایش تی سی ال می باشد.
از سال 2008 طی قرارداد رسی TCL با شرکت اینتل تولید تلویزیون های هوشمند تی سی ال مجهز به اینترنت آغاز گردید. همکاری تی سی ال با اینتل و والت دیزنی آمریکا منجر به کسب موفقیت های بسیاری در عرصه جهانی شد از جمله:
- 25 امین شرکت تولیدکننده بزرگ لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان در سال 2008
- رتبه 5 فروش تلویزیونهای LCD در سال 2012
- بزرگ ترین شرکت تولید کننده تلویزیون LED 4K 3D
- رتبه 3 فروش LCD و 5 گوشی تلفن همراه در سال 2013 و 2014
- مقام ششم فروش پنل های LCD/LED و ماشین لباسشویی در چین مربوط به سال 2015
- مقام پنجم فروش سیستم های تهویه مطبوع و هفتم فروش یخچال در چین مربوط به سال 2015
- دومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در بازار جهانی طی سالهای 2017 و 2018
- دومین برند پرفروش دنیا در سال 2019
شعار ما در تی سی ال، اعتماد به انتخاب جهانی است. ضامن این انتخاب گارانتی مادیران است. ارائه خدمات پس از فروش مادیران برای محصولات تی سی ال در بازار ایران، بیانگر حس تعهد و مسئولیت پذیری در قبال مشتریان است. رویکرد برند تی سی ال، در همکاری با شرکت خارجی، تولید محصول با کیفیت و خدمات برتر برای مشتریان ایرانی است.