تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

در دنیای پیشرفته و فناوری امروز، تلویزیون‌ها یکی از وسایل مهم و رایج در هر خانه به حساب می‌آیند. انتخاب تلویزیون با کیفیت و مناسب، تجربه بینایی کاربران را بهبود می‌بخشد. یکی از فناوری‌های رایج در تلویزیون‌های هوشمند، فناوری QLED است که در تلویزیون‌های QLED تی سی ال مورد استفاده است. در این مقاله از وبلاگ تی سی ال، به بررسی این فناوری نوین و معرفی مدل های برتر TCL می پردازیم.

توضیح مختصر درباره فناوری QLED

فناوری QLED یا(Quantum Dot Light Emitting Diode)  یک فناوری نوردهی بر مبنای LED است که در تلویزیون‌ها و صفحات نمایش با کیفیت بالا استفاده می‌شود. این فناوری بر پایه استفاده از نانوذرات کوانتومی به نام “کوانتوم دات‌ها” ساخته شده است.

نانوذرات کوانتومی در فناوری QLED دارای خاصیت نورپردازی منحصر به فرد هستند. زمانی که نانوذرات کوانتومی با نور تابشی در تماس باشند، طول موج نور را تغییر می‌دهند و رنگ خروجی را تعیین می‌کنند. به عبارت دیگر، با تنظیم اندازه نانوذرات کوانتومی، می‌توان رنگ‌های مختلف و واقعی را با دقت بالا تولید کرد. این فناوری باعث بهبود رنگ‌ها، کنتراست و روشنایی تصاویر می‌شود.

دقت رنگ بالا در تلویزیون های QLED

یکی از ویژگی‌های جالب فناوری QLED، دقت رنگ بالا است. با استفاده از نانوذرات کوانتومی، تلویزیون‌های QLED قادر به نمایش رنگ‌های بسیار دقیق، زنده و واقعی هستند. همچنین، این فناوری با توانایی نورپردازی قوی و کنتراست بالا، تصاویر را با جزئیات دقیق و عمق بیشتر نمایش می‌دهد.

دقت رنگ بالا در تلویزیون های QLED

تلویزیون‌های QLED تی سی ال با ترکیب طراحی زیبا، رنگ‌های دقیق، روشنایی قوی و قابلیت هوشمند، به یک گزینه برتر در بازار تلویزیون‌ تبدیل شده‌اند. به طوری که به کاربران تجربه واقعی تماشای با کیفیت محتوا را ارائه می‌دهند.

معرفی تلویزیون‌های QLED تی سی ال

تلویزیون‌های QLED تی سی ال، تلویزیون‌هایی هستند که از فناوری نوردهی با فیلتر قطبش سه‌لایه با استفاده از نانوذرات کوانتومی برای تولید رنگ‌های با کیفیت و زنده استفاده می‌کنند. این فناوری نوردهی باعث تولید تصاویری با کنتراست بالا، رنگ‌های زنده و جزئیات دقیق می‌شود.

ویژگی‌های برتر تلویزیون‌های QLED تی سی ال

در این بخش به معرفی ویژگی های تلویزیون های تی سی ال مجهز به فناوری QLED می پردازیم.

کیفیت تصویر بهتر

 با استفاده از تکنولوژی نانوذرات کوانتومی، تلویزیون‌های QLED تی سی ال تصاویری با رنگ‌های زنده و واقعی، کنتراست بالا و جزئیات دقیق را ارائه می‌دهند.

روشنایی قوی

تلویزیون‌های QLED دارای نورپردازی پس‌زمینه LED با قابلیت روشنایی قوی هستند که تصاویر را در هر شرایط نوری به خوبی نمایش می‌دهند.

ویژگی‌های برتر تلویزیون‌های QLED تی سی ال

زمان پاسخگویی سریع

با سرعت بالای پاسخگویی تلویزیون‌های QLED، تصاویر در حرکت و بازی‌ها بدون هیچ گونه ابهام و لگ نمایش داده می‌شوند.

طراحی باریک و زیبا

تلویزیون‌های QLED تی سی ال با طراحی باریک و زیبا، امکان نصب آسان در هر محیطی از جمله منزل یا محل کار را فراهم می‌کنند.

مزایای تلویزیون‌های QLED تی سی ال

از جمله مزایای تلویزیون های هوشمند QLED تی سی ال عبارتند از:

دقت رنگ بالا: با استفاده از تکنولوژی نانوذرات کوانتومی، تلویزیون‌های QLED تی سی ال توانایی نمایش رنگ‌های بسیار دقیق و طبیعی را دارند.

طول عمر بالا: مصرف کمتر انرژی توسط تلویزیون‌های QLED و عمر طولانی تر آنها، باعث افزایش طول عمر این دستگاه‌ها می‌شود.

قابلیت هوشمند: بسیاری از تلویزیون‌های QLED تی سی ال دارای سیستم‌عامل هوشمند هستند که امکان دسترسی به اپلیکیشن‌ها، وب‌گردی، ویدئو استریمینگ و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

معرفی مدل های برتر تلویزیون های QLED تی سی ال در بازار

تلویزیون های QLED تی سی ال دارای قابلیت هایی نظیر اتصال به اینترنت، پخش فایل های صوتی و تصویری، دسترسی به برنامه های تلویزیونی و اپلیکیشن های مختلف، قابلیت کنترل صدا با استفاده از صدای گفتار و … هستند.

علاوه بر این قیمت تلویزیون های QLED تی سی ال نسبت به برندهای دیگر مناسب تر است. البته که قیمت تلویزیون های هوشمند تی سی ال بستگی به سایز، مدل و سال ساخت آنها دارد. به عنوان مثال، گزینه های 55 اینچ و 65 اینچ از تلویزیون QLED TCL که در بازار ایران قابل دسترس هستند بین 20 تا 30 میلیون تومان است.

در این بخش به معرفی مدل های برتر تلویزیون QLED تی سی ال می پردازیم.

معرفی مدل های برتر تلویزیون های QLED تی سی ال در بازار

تلویزیون QLED تی سی ال مدل C715

تلویزیون QLED TCL مدل C715 با پنل QLED مجهز به تکنولوژی HDR 10 است. این تلویزیون دارای سایز 55 و 65 اینچ می باشد. سایر مشخصات این محصول عبارتند از:

  • وضوح تصویر بسیار بالا 4K ULTRA HD
  • هوشمندی با سیستم عامل اندروید 9
  • بهره مندی از فناوری MEMC
  • دارای قابلیت های هوشمند مانند اتصال به اینترنت
  • پخش فایل های صوتی و تصویری
  • دسترسی به برنامه های تلویزیونی و اپلیکیشن های مختلف
  • قابلیت کنترل صدا با استفاده از صدای گفتار

تلویزیون QLED تی سی ال مدل C745

تلویزیون هوشمند تی سی ال مدل C745 با سایز های 55، 65 و 75 اینچ موجود است. سایر مشخصات این تلویزیون عبارتند از:

  • وضوح تصویر UHD 4K
  • تکنولوژی  Quantum Dot
  • مجهز به Google TV و اندروید 11
  • بهره مندی از فناوری HDR10+/Dolby vision
  • صدای Dolby Atmos
  • فناوری 240HZ.DLG

تلویزیون QLED تی سی ال مدل C635i

یکی از پرچم داران تلویزیون های QLED تی سی ال، تلویزیون مدل C635i است. تلویزیون QLED TCL مدل C635i دارای لایه‌ی نقاط کوانتومی است. مشخصات این تلویزیون نسل جدید TCL عبارتند از:

  • صفحه نمایش 4K UHD با ابعاد 55 و 65 اینچ
  • مجهز به گوگل تی وی
  • سیستم صوتی ONKYO ژاپن
  • فناوری 120HZ.DLG
  • اندروید 11
  • فناوری MEMC
  • پشتیبانی از تکنولوژی HDR10+/Dolby vision

نتیجه‌گیری:

تلویزیون‌ های QLED تی سی ال با استفاده از تکنولوژی نانوذرات کوانتومی و فیلتر قطبش سه‌لایه، تصاویری با کیفیت بالا، رنگ‌های زنده و جزئیات دقیق را به کاربران ارائه می‌دهند. همچنین، مزایایی مانند طول عمر بالا، مصرف کمتر انرژی و قابلیت هوشمند بودن، این تلویزیون‌ها را به یک انتخاب مناسب برای تجربه بینایی بهتر تبدیل کرده است.

نظرات 1

  1. محمد شیخلو

    مدل C735 هنوز موجود نشده چطوری از C745 حرف میزنید ؟؟

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*