تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

قبل از هرچیز، این چند خط را خوب بخوانید:

شما در قرن 21 زندگی می‌کنید، پس حتما در طول روز با بسیاری از وسیله‌های دیجیتال و مدرن روبرو هستید. اگرچه هنوز هم ، استفاده کردن از پورت ها و درگاه هایی مانند کابل HDMI پرکاربرد است اما راهکارهای بسیار جذاب‌ و راحت‌‌تری مانند اسکرین میرورینگ در تلویزیون نیز به‌وجود آمده است.

شاید اسم اسکرین میرورینگ به گوشتان آشنا است. یا اصلا در خرید تلویزیون تی سی ال این فاکتور مدنظرتان بوده است.پس اگر با این مدل از راهکار ارتباطی آشنایی دارید و می‌خواهید نحوه استفاده از آن را به‌صورت کاملا درست آموزش ببینید، باید به شما بگوییم مطلب درستی را انتخاب کرده اید. با ما در ادامه این مطلب از وبلاگ تی سی ال همراه باشید.

اسکرین میرورینگ چیست؟

اسکرین میرورینگ (Screen Mirroring) که بعضی مواقع وای فای اسکرین هم نام دارد یک راه ارتباطی آسان بین گوشی موبایل یا لپ‌تاپ با تلویزیون است. به این ترتیب که به ‌جای استفاده از راه‌های قدیمی مثل کابل‌ها، از اسکرین میرورینگ، کست اسکرین یا TV Cast می‌توانید استفاده کنید.

اسکرین میرورینگ چیست

درواقع می‌توان گفت که استفاده از اسکرین میرورینگ، به شما این امکان را می‌دهد که از تلویزیون به‌عنوان یک پخش‌کننده بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر نسبت به گوشی یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید.
پس اگر این راه ارتباطی برای شما جالب و جذاب است، در ادامه این مطلب از وبلاگ تی سی ال با ما همراه باشید تا نحوه فعال سازی اسکرین میرورینگ را به شما آموزش دهیم.

روش‌های استفاده از اسکرین میرورینگ

برای استفاده از این مدل ارتباطی، روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به سه مدل اصلی آن اشاره خواهیم کرد:

  1. اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند
  2. استفاده از دانگل‌های کست اسکرین
  3. استفاده از اندروید باکس

این نکته را مد نظر داشته باشیبد که استفاده از تکنولوژی اسکرین میرور نیاز به هوشمند بودن تلویزیون دارد. تلویزیون های اندروید تی سی ال این قابلیت را دارند. برای همین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید.



نحوه اتصال گوشی به تلویزیون‌ با اسکرین میرور

برای اینکه گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید، در ابتدا باید اطمینان پیدا کنید که تلویزیون شما قابلیت اسکرین میرورینگ یا کست اسکرین را داشته باشد.  برای اطمینان به بخش اصلی تلویزیون خود رفته و به‌دنبال گزینه‌ای با نام Screen Sharing  یا Smart View  باشید. بعد از فعال کردن این بخش، به سراغ گوشی همراه خود بروید تا در آن نیز گزینه را فعال کنید و دیگر زمان آن است که محتواهای گوشی خود را بر روی تلویزیون ببینید و از دیدن آن لذت ببرید.

اما گزینه اسکرین میرورینگ را چگونه در گوشی موبایل خود فعل کنیم؟ کمی صبر کنید تا نحوه فعال سازی اسکرین میرورینگ را به شما آموزش دهیم. دقت داشته باشید که بر اساس مدل گوشی که شما از آن استفاده می‌کنید، نام این گزینه می‌تواند متفاوت باشد. برای همین موضوع، ما نام 3 برند بزرگ گوشی را برای شما و نوع نام‌گذاری آن‌ها را می‌نویسیم، تا به راحتی آن را پیدا کرده و از انجام این عملیات ساده، لذت ببرید.

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون تی سی ال با اسکرین میرورینگ

اگر گوشی اپل دارید به دلیل اینکه سیستم عامل گوشی آیفون، IOS است. باید در بخش Setting به دنبال گزینه‌ای همچون Airplay Mirroring بگردید. البته در برخی از مدل های گوشی آیفون و تلویزیون های تی سی ال ممکن است نیاز به نصب اپلیکیشن های اجرای اسکرین میرور مثل E-share یا Fast Cast داشته باشید.

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون تی سی ال با اسکرین میرورینگ

اگر گوشی سامسونگ دارید و سیستم عامل شما Android است برای فعال سازی اسکرین میرورینگ باید در بخش Setting  به دنبال گزینه‌ای همچون Smart View بگردید.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون تی سی ال با اسکرین میرورینگ

اگر گوشی شیائومی با سیستم عامل Android دارید و می خواهید بدانید چطور با اسکرین میرورینگ شیائومی کار کنیم؟ باید وارد بخش Setting شده و به دنبال گزینه‌ای مثل Screen Mirror باشید.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون‌ با اسکرین میرور

چرا اسکرین میرورینگ وصل نمی‌‌شود؟

ممکن است بعد از خرید تلویزیون TCL بپرسید که چرا اسکرین میرورینگ وصل نمی‌شود؟
دلایل بسیار متعددی وجود دارد، اما از شایع‌ترین دلایلی که می‌توان برای وصل نشدن اسکرین میرورینگ نام برد، آپدیت نشدن سیستم عامل تلویزیون است.
البته راهکارهای دیگری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی این مشکل را حل کنید. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلف اندرویدی Screen Mirroring را بر روی گوشی موبایل‌تان نصب کنید و به راحتی فعال سازی اسکرین میرورینگ روی تلویزیون تی سی ال را با موفقیت انجام دهید.

در پایان

ما در این مقاله درباره یکی از مدرن‌ترین و راحت‌‌ترین راهکارهای دنیای امروز برای وصل شدن گوشی موبایل به تلویزیون تی سی ال پرداختیم. متوجه شدیم که با وجود سیستم عامل اندروید یا IOS می‌توانید به راحتی محتوای داخل گوشی خود را به تلویزیون هوشمند تی سی ال انتقال دهید و از دیدن آن لذت ببرید و تجربه‌ای جدید و نو برای خود بسازید. اگر از دسته افرادی هستید که از این نوع راه ارتباطی استفاده کرده‌اید، برای ما از تجربه خود بنویسید. از مشکلات آن بگویید تا افراد متخصص ما به شما راهکارهایی برای از بین بردن مشکلات را پیشنهاد دهند.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*