تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

در زمان خرید تلویزیون کاربران معمولا در کنار کیفیت تصویر، به سیستم صوتی تلویزیون هم توجه می‌کنند. وجود فناوری‌های پیشرفته صوتی در تلویزیون کمک می‌کند تا تماشای انواع فیلم و سریال برای ما لذت‌بخش‌تر شود و در نهایت بتوانیم کیفیت صدای بهتری را تجربه کنیم.

از جدیدترین فناوری‌ها در سیستم صوتی تلویزیون ، صدای فراگیر است که از چندین کانال و بلندگوی صوتی تشکیل شده است. با پیشرفت سینمای خانگی، تعداد فرمت‌های صدای فراگیر که توسط تلویزیون‌ها پشتیبانی می‌شوند، چند برابر شده و گزینه‌های بیشتری برای صدای فراگیر فراهم می‌کند.

قبل از هرچیز این چند خط را خوب بخوانید:

اگر تا به امروز نام سیستم صوتی ONKYO ژاپن را نشنیده‌اید، اصلا نگران نباشید. چون شما تنها نیستید. اگر شما هم می خواهید درباره یک صدای واضح و چند بعدی که معمولا در سینماها می شنوید اطلاعات درستی بدست آورید، باید به شما بگوییم که مقاله درستی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید، چرا که در ادامه این مطلب از وبلاگ تی سی ال می‌خواهیم به بررسی یکی از مهم‌ترین سیستم‌‌های صوتی موجود در بازار بپردازیم. با ما در ادامه برای بررسی سیستم صوتی ONKYO ژاپن همراه باشید.

سیستم صوتی ONKYO

این سیستم صوتی که متعلق به شرکت Onkyo  ژاپن است، یکی از قدرتمندترین و مجهزترین سیستم‌های صوتی جدید است. این تنها یک تعریف خشک و خالی نیست، چرا که این سیستم صوتی به شما  تجربه متفاوتی از سطح شنیداری را منتقل می کند. بخصوص اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند داشته باشید، انتخاب سیستم صوتی مهم می شود. این سیستم صوتی تلویزیون دارای تقویت کننده، قدرت کافی و صدای استریو است. به طوری که تجربه صدای چند بعدی سینمایی را با آن تجربه خواهید کرد.

شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون جهت افزایش فروش و جذابیت محصولات خود از سیستم‌های صوتی مختلف استفاده می‌کنند. سیستم صوتی تلویزیون بر توان، میزان صدا و کیفیت صدای خروجی تاثیر می‌گذارد. تلویزیون‌هایی که امروزه در بازار موجود است، از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند.

سیستم صوتی انکیو یک سیستم صوتی فراگیر است که سیگنال‌های بسیار با کیفیتی از صدا را ارائه می‌دهد. کیفیت صدای ارائه شده در این سیستم صوتی در حد صدای چند بعدی سینمایی است.

سیستم صوتی ONKYO ژاپن

ناگفته نماند که این شرکت بسیار جذاب و خارق‌العاده ژاپنی از سال 1946 شروع به فعالیت کرده و توانسته در این سال‌های بسیار زیاد، تجربه و فناوری را با هم استفاده کند تا بهترین سیستم صوتی را روانه بازار کند.

مزایای سیستم صوتی onkyo

  • تقویت کننده سیستم فراگیر صوتی
  • قدرت کافی و صدای استریو
  • تجربه شنیدن صدای چند بعدی سینمایی

درباره فناوری دالبی اتموس چه می دانید؟

فناوری Dolby Atmos یک ابتکار کاملا نوآورانه است که امروزه در بسیاری از تلویزیون‌های مدرن، کنسول‌های بازی و … قابل دسترسی خواهد بود. اما این فناوری چیست؟ باید اینگونه بگوییم که این فناوری سازگاری لازم صدا را برای بلند‌گوها به‌وجود می‌آورد. فناوری Dolby Atmos بر پایه اصل صدای شی محور طراحی شده است که در جدیدترین حالت این فناوری امکان پخش همزمان صدا با ۱۱۸ کانال صوتی وجود دارد. این فناوری برای طراحان صدا نیز بسیار مناسب و کاربردی است. البته شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این فناوری جذاب و پیچیده، مقاله فناوری دالبی اتموس را بخوانید.

دالبی اتموس یک سیستم صوتی تلویزیون است. از ویژگی‌های فناوری Dolby Atmos می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • انتقال‌دهنده صدای پرقدرت و همه جانبه
  • کیفیت بالای پخش
  • پخش صدا به صورت پویا و متحرک
  • ایجاد صدایی سه بعدی در محیط

ترکیب دالبی اتموس و سیستم صوتی Onkyo

یکی از دلایلی که در این مقاله، نگاهی کوتاه به فناوری دالبی اتموس داشتیم، این بود که در دنیای امروز، برخی از برندهای سیستم صوتی و تصویری مانند TCL با ترکیب فناوری دالبی و سیستم صوتی Onkyo  ژاپن در تلویزیون های تی سی ال، توانسته‌اند بهترین کیفیت صدا را به مخاطب ارائه دهند.

فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) با ارائه صدایی چند بعدی در تلویزیون های TCL، صدایی فراتر از سیستم‌های صوتی سنتی را به شنونده ارائه می‌کند. دالبی اتموس در کنار ONKYO وضوحی باورنکردنی از صدای تلویزیون را به مخاطب ارائه می‌دهد.

سیستم صوتی ONKYO و Dolby Atmos

تلویزیون‌های TCL مجهز به سیستم صوتی Onkyo ژاپن

تلویزیون C۶۳۵ QLED محصول جدید TCL که در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد مجهز به سیستم قدرتمند صوتی ONKYO ژاپن است. این سیستم صوتی دارای تقویت کننده، قدرت کافی و صدای استریو است. به طوری که تجربه صدای چند بعدی سینمایی را به شنونده ارائه می کند. از دیگر امکانات این تلویزیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربری Google TV بر پایه اندروید 11
  • فناوری QLED یا کوانتوم دات
  • وضوح تصویر Ultra HD 4K


کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی یکی از سیستم‌‌های صوتی برتر جهان یعنی سیستم صوتی Onkyo ژاپن بپردازیم. اگر به دنبال خرید تلویزیون با سیستم صوتی ONKYO هستید می توانید با مراجعه به صفحه خرید تلویزیون TCL از انواع محصولات معتبر این برند دیدن کنید و در صورت تمایل، دکمه خرید را بزنید.

این سیستم صوتی تلویزیون تجربه صوتی غنی و واقعی را برای تماشاگران فراهم می‌کند و با ایجاد فضای صوتی چند بعدی، تماشای تلویزیون را تقویت می‌کند.

اگر تجربه استفاده از سیستم صوتی ONKYO را دارید، برای ما در بخش نظرات از تجربه خود بنویسید.

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*