تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی تی سی ال شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد
loader

تاریخچه برند تی سی ال

برند TCL از سال 1981 فعالیت کاری خود را در چین در حوزه تولید نوار ضبط صوت آغاز کرد. ادامه فعالیت تی سی ال از تولید تلفن ثابت و ارائه خدمات ارتباطاتی آغاز و منجر به توسعه خطوط تولیدی در زمینه طراحی، توسعه، تولید و فروش تلویزیون، تلفن همراه، سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و لوازم الکتریکی کوچک گردید.

برند جهانی تی سی ال در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دومین تولیدکننده تلویزیون در بازار جهانی و رتبه بندی جهانی سال ۲۰۱۹ دومین برند پرفروش دنیا معرفی شد.

1981: تولد تی سی ال

تی سی ال در مسیر جهانی

TCL یکی از بزرگترین و در عین حال معتبرترین برند های تولیدی در چین است که در کنار دیگر برندها از کیفیت گرید A برخوردار است. برند تی سی ال مقام ششم در 100 برند برتر چین را داشته و برند اول در صنعت تلویزیون های رنگی به مدت 10 سال متوالی بوده است.در سال 2015 فروش تلویزیون LCD شرکت تی سی ال در مقام سوم جهان، فروش گوشی های موبایل مقام پنجم،‌ فروش پنل های LCD/LED مقام ششم و فروش سیستم های تهویه مطبوع مقام پنجم در چین ، فروش ماشین لباسشویی مقام ششم و ‌فروش یخچال مقام هفتم را داشته است.

نقطه آغاز تولید تلویزیون تی سی ال

شرکت تی سی ال در سال 2003 تصمیم به ورود به بازار صوتی و تصویری گرفت. در همین سال بود که اولین تلویزیون‌ها و پخش‌کننده‌های DVD تی سی ال راهی بازار شدند؛ اما این شرکت برای ایجاد عملکرد موفق در بازار تلویزیون همکاری با شرکت Thomson SA از کشور فرانسه را برای تولید تلویزیون و پخش کننده DVD شروع کرد.

شرکت TCL نزدیک به ۶۷ درصد این سرمایه گذاری مشترک را در اختیار داشت. با توافق این دو شرکت، تلویزیون تی سی ال در کشورهای آسیایی با برند تی سی ال و در کشورهای اروپایی و شمال آمریکا با نام Thomson and RCA به فروش رسید.

بنابراین در جواب به سوال تلویزیون تی سی ال ساخت کجاست باید بگوییم که ریشه این محصولات چینی است.

سرمایه گذاری روی افزایش تولید تلویزیون های تی سی ال

روند سرمایه گذاری شرکت تی سی ال در حوزه تولید تلویزیون تی سی ال افزایش پیدا کرد به طوری که در این راه موفقیت های زیر حاصل شد:

  • سرمایه گذاری 249 میلیون دلاری در حوزه ساخت تلویزیون تی سی ال 42 اینچ و 56 اینچ در سال 2008
  • فروش بیش از 18/4 میلیون دستگاه تلویزیون تی سی ال در سال 2008 (3 برابر فروش بیشتر نسبت به سال 2007)
  • دو برابر شدن فروش در سال 2009 و افزایش سرمایه گذاری بخش تولید
  • امضای قرارداد تلویزیون تی سی ال با شرکت روکو در سال 2014
2011 و 2012: پخش صفحه نمایش LCD تی سی ال

همکاری مادیران و تلویزیون تی سی ال

در سال 1395 همکاری شرکت TCL با مادیران منجر به راه اندازی خط تولید مونتاژ و توزیع تلویزیون‌های TCL در ایران شد. تلویزیون تی سی ال ساخت کشور چین است اما تلویزیون های تی سی ال در بازار ایران توسط شرکت مادیران مونتاژ و راهی بازار می‌شوند. پس می‌توانیم بگوییم تلویزیون‌های TCL وجود در بازار ایران، ایرانی هستند که از تکنولوژی شرکت چینی TCL در ساخت و مونتاژ آن‌ها استفاده شده است.

2017: همکاری مادیران با تی سی ال

کیفیت تصویر تلویزیون تی سی ال

تصویر تلویزیون 4K تی سی ال از جدیدترین نسل تلویزیون های امروزی، با کیفیت تصویر UHD 4K از 8 میلیون پیکسل تشکیل شده است. گر به دنبال خرید تلویزیون هم تراز با استانداردهای جهانی هستید تلویزیون ULTRA HD 4K تی سی ال انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. چرا که نسبت به تلویزیون های نسل قبل با ارتقا تعداد پیکسل های تصویر به حدود 8 میلیون، جزئیات را واضح تر نشان خواهد داد و سطح کیفی وضوح تصویر را بالاتر می برد.

سیستم صوتی تلویزیون تی سی ال

سیستم صوتی تلویزیون تی سی ال یکی از عوامل مهم در انتخاب است.

2 سیستم صوتی تلویزیون تی سی ال عبارت‌اند از:

  • دالبی: با قابلیت تفکیک صدا و کاهش نویز و ایجاد صدای 3 بعدی
  • هارمن کاردن: دارای صدایی فراگیر و همه‌جانبه با پهنای باند وسیع همراه با حجم صدای خروجی قابل‌قبول بدون افت کیفیت صدا

پنل تلویزیون تی سی ال

انواع مختلف نمایشگر از LCD گرفته تا QLED تلویزیون تی سی ال نیاز به بررسی و مطابقت با آنچه شما می خواهید دارند. مثلا  تلویزیون QLED تی سی ال دارای کیفیت تصویر فوق ‌العاده بالا، میزان دقت رنگی بالا و همچنین کنتراست زیاد است. پنل کیولد یا فناوری دارای نقاط کوانتوم، نوعی از ساختار مولکولی در حد نانو است که بازتاب نور از این ذرات تشکیل دهنده پنل، بسیار زیاد است.

ویژگی های مهم تلویزیون های تی سی ال

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در هنگام خرید تلویزیون تی سی ال ، ویژگی های دیگری که می تواند مهم باشد عبارتند از:

  • سیستم عامل اندروید
  • هوشمند بودن تلویزیون تی سی ال
  • زاویه دید پنل
  • اتصالات و درگاه ها
  • رابط کاربری
  • گارانتی
  • و …

نظرات 2

  1. مرتضی خجسته

    سلام بزرگوار
    مدلهای که در سایتهای مختلف منتشر شده است در سایت شما وجود ندارد چرا
    و چگونه میتوان این مدلها رو خرید کنم 65 اینچ مدل
    TCL 6 Series/R655 2022 QLED

    5-series-s555-2022-qled?

    • سلام. دوست عزیز در صورت موجودی، در سایت به روزرسانی خواهد شد. لطفا سایت تی سی ال رو چک کنید

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

شعب فروشگاه های زنجیره ای مادیران آماده ارائه خدمات تلفنی و حضوری به مشتریان است. لطفا برای مشاهده شعب فروش اقساطی اینجا را کنید.

در حال حاضر بالغ بر 230 عاملیت مجاز مادیران در سراسر ایران وجود دارد. جهت اطلاع از آدرس و یا شماره تماس نمایندگی ها با شماره 82266-021 (داخلی 1) تماس حاصل فرمایید .

چنانچه کالا با درخواست شما مطابقت نداشت، لطفا با بخش فروش و یا فروشنده مربوطه تماس حاصل نمایید.